Morska Stocznia Remontowa Gryfia wykona remont siłowni trzeciego promu typu Karsibór. 11 maja 2017 r. została podpisana umowa z armatorem promu - Żeglugą Świnoujską.
Głównym celem remontu będzie zainstalowanie na jednostce nowych napędów, które będą nowoczesne, mniej awaryjne i zapewnią niższe zużycie paliwa.
W poprzednich latach stocznia MSR Gryfia wykonała podobne remonty na jednostkach Karsibór I (2015 r.) oraz Karsibór II (2012 /2013). Jednostka trafi do stoczni po sezonie letnim. Termin zakończenia prac planowany jest na luty przyszłego roku.
Prom Karsibór III jest obsługiwany przez Żeglugę Świnoujską na zlecenie Urzędu Miasta. Jest to jednostka śródlądowa, pasażersko-samochodowa; na swoim pokładzie mieści ok. 300 pasażerów i 70 samochodów. Przeprawę w Świnoujściu obsługują łączenie cztery jednostki z tej serii, mające w nazwach kolejne cyfry rzymskie. Promy typu Karsibór zostały wybudowane w Szczecinie w latach 1976-1977.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia wymienia na stronie także inne, aktualne remonty w stoczni.
Niedawno do stoczni statek Polar Pioneer. Pierwotnie była to jednostka wykorzystywana do badań naukowych, a od kilku lat pływa jako statek pasażerski w rejonie Bieguna Północnego. Armator statku współpracuje z Polską Akademią Nauk i przewozi polskich polarników oraz zaopatrzenie m.in. do stacji polarnej im. Arctowskiego. Statek pozostanie w MSR Gryfii do końca maja i przedzie remont klasowy.
Kolejną remontowaną obecnie jednostką jest Aasnes - drobnicowiec należy do norweskiego armatora. Jednostka ma 100 m długości i 17 m szerokości, wyposażona jest w koparkę i służy przede wszystkim do przewozu ładunków sypkich. Zakres prac wykonywanych przez stocznię obejmuje: piaskowanie i malowanie kadłuba, pokładów i nadbudówki, remont układu napędowego i urządzeń pokładowych w tym wymianę steru strumieniowego oraz przeglądy i remonty wielozakresowe mechanizmów siłowni, przebudowę trawersy koparki, remont pokryw lukowych oraz liczne prace związane z wymianą rurociągów.
Jednocześnie remontowane są trzy jednostki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej. Isadora, Mamry i Gdynia to masowce o nośności powyżej 30 tys. ton. Wszystkie statki przechodzą remonty klasowe.
W doku pływającym P1 remontowany jest masowiec Traveberg, należący do niemieckiego armatora. Jednostka trafiła do MSR Gryfii na remont awaryjny na skutek uszkodzenia systemu napędowego.
rel (MS TFI SA)