Stocznie, Statki

Stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) dostarczyła niedawno japońskiemu armatorowi Mitsui O.S.K. Lines (MOL) największy na świecie kontenerowiec. Teraz statek wypłynął w swój dziewiczy rejs.

MOL Triumph o ładowności 20 150 TEU zostanie włączony do obsługi szlaków żeglugowych Europa-Azja.

Statek wypłynął w dziewczy rejs z Dalian do Qingdao, Szanghaju, Ningbo, Hongkongu, Yantian i Singapuru. Przepłynie przez Kanał Sueski do Tanger, Southampton, Hamburga, Rotterdamu i Hawru. W rejsie powrotnym zawinie do Tanger i Jebel Ali.

MOL Triumph to pierwsza jednostka z serii sześciu statków kontenerowych o pojemności 20 000 TEU dla firmy.

Pojemnikowce z tej serii mają być przyjazne środowisku dzięki szeregowi rozwiązań, głównie autorstwa SHI, sprzyjających oszczędności paliwa i redukcji szkodliwych emisji - m.in.: śruba napędowa o odpowiednim kształcie, gruszka na płetwie sterowej, asymetryczna płetwa sterowa i tzw. "stator" (rodzaj kierownicy napływu).

MOL odbierze drugi statek o pojemności ponad 20 000 TEU w maju 2017 r.

Warto dodać, że na pokładzie statku MOL Triumph zainstalowane są ważne elementy wyposażenia okrętowego dostarczone przez polską firmę - to informacja, do której dotarł Portal Morski.

Więcej na ten temat we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego:

Towimor dostarcza wciągarki na największe kontenerowce świata

MOL Triumph - charakterystyka podstawowa:

typ statku - kontenerowiec komorowy
nr IMO - 9769271
państwo bandery - Wyspy Marshalla
operator, armator, armator zarządzający - Mitsui OSK Lines Ltd.
stocznia - Samsung Heavy Industries Co Ltd, Geoje Yard
stoczniowy symbol budowy - Samsung 2167
projekt - Samsung 20500
wodowanie - 18.01.2017
położenie stępki - 17.12.2015
zamówienie - 01.2015
wartość kontraktowa - 155 mln USD
jednostki siostrzane - MOL Trust, Samsung 2169, Samsung 2170
długość całkowita - 400,00 m
szerokość konstrukcyjna - 58,80 m
zanurzenie - 16,00 m
wysokość boczna - 32,50 m
nośność - 197 500 t
tonaż pojemnościowy brutto - 199 000
tonaż skompensowany brutto - 76 203 CGT
ładowność kontenerów (liczba slotów) - 20 500
ładowność kontenerów "statecznościowych" (o masie po 14 t) - 13 400
liczba gniazd dla kontenerów chłodzonych - 1500
prędkość eksploatacyjna - 21 węzłów
pędnik - 1 × śruba o stałym skoku
silnik napędu głównego - MAN B&W G95ME
klasyfikacja - Lloyd's Register
klasa - 100 A1

AL, PBS

+1 Cargo Securing
Warto dodać, iż Japoński właściciel zdecydował sie na zatwierdzenie Cargo Securing w DNV GL, mimo iż kadłub sam w sobie został zbudowany pod klasą LLoyd's Register
13 kwiecień 2017 : 08:22 Arthur | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter