Stocznie, Statki

W dniu 26 marca miał miejsce niegroźny incydent z udziałem statku szczecińskiego armatora. Na wejściu do Kaliningradu z pilotem doszło do kontaktu dziobu statku Osa z kładką pirsu.

Według portalu Maritime Herald, na który powoływał się PortalMorski.pl, jednostka należąca do Baltramp Shipping Sp. z o.o. doznała awarii silnika, który miał spowodować blokadę maszyny sterowej. 

Baltramp Shipping Sp. z o.o. wyjaśnia jednak, że do zdarzenia doszło w wyniku nieprawidłowych (nieprofesjonalnych) rozkazów pilota, a statek nie doznał żadnych uszkodzeń i bezpiecznie zacumował w porcie Kaliningrad. Wszystkie urządzenia i mechanizmy były i są sprawne.

Po zacumowaniu odbyła się inspekcja PSC, która potwierdziła sprawność mechanizmów. Statek stoi w Kaliningradzie rozładowany i dostał już zezwolenie na wyjście od władz portowych.

Osa - charakterystyka podstawowa:

nr IMO 8420086;
państwo bandery - Cypr;
armator, operator - Baltramp Shipping Sp. z o.o., Szczecin;
zarząd komercyjny / czarterujący - Wind Shipping ApS, Dania;
rok budowy - 1985;
stocznia - Detlef Hegemann Rolandwerft GmbH, Bremen;
długość całkowita - 83,19 m;
długość między pionami - 78,52 m;
szerokość konstrukcyjna - 11,35 m;
zanurzenie - 4,40 m;
wysokość boczna - 4,96 m;
tonaż pojemnościowy brutto - 1782;
nośność - 2507;
moc napędu głównego - 441 kW (600 KM); 1 ster strumieniowy dziobowy;
klasyfikacja - Polski Rejestr Statków.

AL 

Fot.: Piotr B. Stareńczak

0 Pograniczniki i inni zacierają ręce
Kaliningrad - współczuję. Zacznie sie trzepanko, szukanie dziury w całym, Dla kapitana kilka dodatkowych siwych włosów na głowie.
Nic tylko później w miasto aby odreagować
29 marzec 2017 : 14:53 Zadowolony | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter