Stocznie, Statki

W dniu 20 marca do Kolumbii Brytyjskiej zawinął Salish Eagle - prom pasażersko-samochodowy z przyjaznym środowisku napędem gazowym LNG. Jest to druga z trzech bliźniaczych jednostek klasy "Salish", zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA na zamówienie największego północno-amerykańskiego operatora promowego BC Ferries.

Ten nieco ponad 107-metrowy statek wypłynął ze stoczni w dniu 11 lutego i podczas 38-dniowej podróży do zachodniej Kanady przebył 10 440 mil morskich. Za dostarczenie promu odpowiedzialna była stocznia Remontowa Shipbuilding SA, która wynajęła w tym celu renomowaną firmę wyspecjalizowaną w dostawach i przemieszczeniach statków - Redwise Maritime Services BV.

W połowie kwietnia rozpocznie się szkolenie załogi i przygotowywanie statku do regularnej pracy. Burty promu zostaną także przyozdobione orłami autorstwa Johna Marstona, których wizualizację przedstawiamy na załączonych wraz z fotografiami statku ilustracjach.

Jak informował armator, Salish Eagle rozpocznie regularne rejsy na trasie Tsawwassen - Southern Gulf Islands pod koniec czerwca i zastąpi 51-letni prom Queen of Nanaimo, kursujący między Tsawwassen a Southern Gulf Islands. Siostrzany prom, Salish Orca, rozpocznie obsługę na trasie Comox - Powell River pod koniec przyszłego miesiąca.

Więcej o promach klasy "Salish" ze stoczni Remontowa Shipbuilding:

Prom Salish Eagle w drodze ze stoczni Remontowa Shipbuilding do Kanady
Prom Salish Orca oczami projektanta
Remontowa Shipbuilding: pierwszy prom dla BC Ferries w drodze do Kanady
Podwójny chrzest w stoczni Remontowa Shipbuilding [VIDEO]

promy klasy "Salish" - charakterystyka podstawowa:

stocznia: Remontowa Shipbuilding SA
projektant: Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC), Gdańsk
symbol projektu: RMDC 2990
długość całkowita: 107,2 m
długość między pionami: 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
wysokość do pokładu głównego: 6,6 m
zanurzenie konstrukcyjne: 4,65 m
prędkość eksploatacyjna: 15,5 w.
miejsca dla załogi: 16
nośność: 615 t
tonaż pojemnościowy brutto: 8261

AL, rel (BC Ferries)

Fot.: Piotr B. Stareńczak, twitter/screenshot

Wiz.: BC Ferries

Komentarze   

0 Stocznie w ruinie?
Eee..niemożliwe. Przecież przemysł stoczniowy jest w ruinie i dopiero obecny rząd ma go odbudować.
22 marzec 2017 : 14:55 Darekk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1