Stocznie, Statki

W duńskiej stoczni w Hirtshals trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe na częściowo wyposażonym kadłubie, który dotarł do niej 5 lutego ze Szczecina, przyholowany przez 22,5-metrowy holownik Egesund.

Statek budowany jest na zamówienie armatora - kapitana Jana Wollera z Północnej Jutlandii. Ma być gotowy, po wykończeniu i doposażeniu w stoczni duńskiej, w czerwcu bieżącego roku. Większość wyposażenia instalują lokalne firmy współpracujące z duńską stocznią.

Trawler Milton przenoszony do wodowania suwnicą pochylni Vuklan byłej Stoczni SzczecińskiejTrawler Milton przenoszony do wodowania suwnicą pochylni Vuklan byłej Stoczni Szczecińskiej

Jednostka Milton, o numerze burtowym HG236, charakteryzuje się długością 16,99 m i szerokością 5,88 m.

Statek przeznaczony jest głównie do połowów trałowych (włokiem) ryb spożywczych, ale może też łowić ryby dla celów przemysłowych.

Głównym kontraktującym jest duńska Hirtshals Yard, natomiast projekt statku dostarczyła stocznia Vestværftet z Hvide Sande, również w Danii. Częściowo wyposażony kadłub powstał na zlecenie Hirtshals Yard w, działającej na terenie byłej Stoczni Szczecińskiej, firmie PTS Ltd., która zajmuje się nowymi budowami, przebudowami i remontami statków.  Statek był wodowany pod koniec stycznia br. przy użyciu suwnicy na pochylni Vulkan byłej Stoczni Szczecińskiej.

PBS

Fot.: PTS

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter