Stocznie, Statki

O planach realizacji budowy największego hybrydowego statku świata informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego w styczniu br. Teraz przedstawiciele armatora Color Line i stoczni Ulstein Verft poinformowali o podpisaniu oficjalnej umowy. 

- Satysfakcjonujące jest to, że norweski przemysł stoczniowy udowodnił swoją konkurencyjność na arenie międzynarodowej - przyznał Trond Kleivdal, dyrektor generalny Color Line.

Nowy prom, który otrzyma nazwę Color Hybrid, wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Color Hybrid, którego długość wyniesie 160 metrów, zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona hybrydowa jednostka, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.

Ochrona środowiska naturalnego to priorytet dla Color Line - nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty.

Color Line dysponuje obecnie flotą sześciu jednostek, w tym nowoczesnymi Color Magic i Color Fantasy.

AL, rel (Ulstein Group) 

Fot.: Fot., video: Ulstein Group

Wizualizacja promu hybrydowego