Drobnicowiec polskiego armatora -Sider Capri zderzył się z samochodowcem Grande Anversa w cieśninie Dardanele, między Półwyspem Bałkańskim w Europie a Azją Mniejszą, łączącej Morze Egejskie z morzem Marmara.
Dochodzenie mające wyjaśnić, dlaczego doszło do wypadku trwa, ale jak podają niektóre media zagraniczne, prawdopodobnie przyczyną był brak komunikacji i niezastosowanie się do "międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu" (COLREG) w momencie, kiedy statki znalazły się na kursie kolizyjnym.
Wypadek został zgłoszony do władz lokalnych i na miejsce wysłano holowniki, które przeprowadziły uszkodzone jednostki (z uszkodzeniami kadłuba) na kotwicowisko znajdujące się na wysokości Kumkale.
Drobnicowiec Sider Capri, o długości 99,51 m, szerokości 16,9 m i zanurzeniu maksymalnym 6 m, został zbudowany w 1997 roku przez Lürssen-Kröger Werft GmbH & Co. KG w Niemczech. Należy do armatora POL-Euro Linie Żeglugowe SA z Gdyni. W dniu kolizji statek płynął z Konstancy (Rumunia) do Larnaki (Cypr).
Samochodowiec Grande Anversa ma długość 176 m, szerokość 31 m i maksymalne zanurzenie 8,3 m. Nośność statku wynosi 12 420 t. Statek został zbudowany w 2004 roku w chorwackiej stoczni Uljanik. Należy do włoskiego armatora Grimaldi Group. Podczas wypadku płynął z Walencji (Hiszpania) do Kocaeli (Turcja).
AL
Fot.: POL-Euro Linie Żeglugowe SA