Stocznie, Statki

Drobnicowiec polskiego armatora -Sider Capri zderzył się z samochodowcem Grande Anversa w cieśninie Dardanele, między Półwyspem Bałkańskim w Europie a Azją Mniejszą, łączącej Morze Egejskie z morzem Marmara.

Dochodzenie mające wyjaśnić, dlaczego doszło do wypadku trwa, ale jak podają niektóre media zagraniczne, prawdopodobnie przyczyną był brak komunikacji i niezastosowanie się do "międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu" (COLREG) w momencie, kiedy statki znalazły się na kursie kolizyjnym. 

Wypadek został zgłoszony do władz lokalnych i na miejsce wysłano holowniki, które przeprowadziły uszkodzone jednostki (z uszkodzeniami kadłuba) na kotwicowisko znajdujące się na wysokości Kumkale.

Drobnicowiec Sider Capri, o długości 99,51 m, szerokości 16,9 m i zanurzeniu maksymalnym 6 m, został zbudowany w 1997 roku przez Lürssen-Kröger Werft GmbH & Co. KG w Niemczech. Należy do armatora POL-Euro Linie Żeglugowe SA z Gdyni. W dniu kolizji statek płynął z Konstancy (Rumunia) do Larnaki (Cypr).

Samochodowiec Grande Anversa ma długość 176 m, szerokość 31 m i maksymalne zanurzenie 8,3 m. Nośność statku wynosi 12 420 t. Statek został zbudowany w 2004 roku w chorwackiej stoczni Uljanik. Należy do włoskiego armatora Grimaldi Group. Podczas wypadku płynął z Walencji (Hiszpania) do Kocaeli (Turcja).  

AL

Fot.: POL-Euro Linie Żeglugowe SA

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.5602 3.6322
EUR 4.2028 4.2878
CHF 4.5093 4.6003
GBP 4.8896 4.9884