Stocznie, Statki

Jak informuje Radio Gdańsk, powołując się na informacje wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Grzegorza Witkowskiego, LOTOS prowadzi rozmowy ze stroną irańską na temat zakupu ropy. Przy tym, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej stara się o kontrakty na remont irańskich jednostek, które, zgodnie z informacjami podawanymi w serwisie Radio Gdańsk, miałyby przebiegać w Trójmiejskich stoczniach.

Jak czytamy w serwisie, Ministerstwu zależy na umowie offsetowej, według której, w zamian za zakup surowca, strona irańska wyremontowałaby swoje jednostki w polskich stoczniach. Im większa będzie skala zakupów ropy przez Polaków, tym więcej statków Irańczycy mają wyremontować nad Bałtykiem.

Irańska żegluga to ponad 100 statków. Wiele z nich, jak informuje Radio Gdańsk, powołując się na komentarz Grzegorza Witkowskiego, ma powyżej 15, a nawet 25 lat i potrzebuje remontu lub przebudowy.

Nie wiadomo, kiedy zakończą się rozmowy z Irańczykami.

Więcej >>>

+3 Eko
Mają szansę przejąć dużą część morskiej dystrybucji ropy z tamtego Kraju, a organizują nam możliwe ekologiczne zagrożenie.
25 listopad 2016 : 11:03 Logia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 obiektywnie
Obiektywnie patrząc dobre posunięcie lecz niewystarczające...
Sugerowałbym powołanie spółki armatorskiej polskiej bądź Polsko- irańskiej... w ramach długiego kontraktu na ropę dowóz był by wyłącznie naszymi zbiornikowcami... Oczywiście trzeba by trochę wydać na budowę zbiornikowców i kapitał na rozruch ale to by dało szanse na przejęcie dużej części morskiej dystrybucji Iranu... Możemy przecież dystrybuować Irańską ropę do innych państw naszymi statkami i zarabiać... Jest to możliwe tylko wymaga dalekosiężnego działania :)
25 listopad 2016 : 20:28 Glosnik morski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Nie przejdzie
takich wysokich lotów PiSklaki nie maja w rozkładzie jazdy - powód brak floty; nikt im nie wystrugał statków w międzyczasie.
26 listopad 2016 : 09:32 MiLUB Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 A Iran
A jaki interes miałby w tym Iran, od którego zależy połączenie takiego biznesu? To nie jest jakaś biedna republika bananowa wymagająca wspaniałomyślniej pomocy "panów" z Europy. To bogaty, w miarę nowoczesny kraj, z wielką, nowoczesną flotą, w żegludze to raczej my możemy uczyć się od nich i wchodzić w spółki przez nich kierowane.
26 listopad 2016 : 08:15 Gryf Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter