Stocznie, Statki

Trwa wymiana krzyżownic, czyli skrzyżowań szyn tramwajowych i kolejowych, przed stocznią. Dzięki inwestycji do zakładu będzie można dostarczać stal koleją, tak jak to było w czasach świetności zakładu.

Spółka, która zarządza terenami stoczniowymi Szczeciński Park Przemysłowy, odnowiła i zmodernizowała w ubiegłym roku dawne stoczniowe bocznice kolejowe. Zrobiła to jednak tylko do bram zakładu. Aby pociągi mogły dojeżdżać do stoczni, trzeba było wymienić też skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi. To zobowiązało się zrobić miasto do którego należą tory tramwajowe. Prace są prowadzone w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego.

Bocznicę kolejową zmodernizowano za ponad 4,6 mln zł. Wymieniono dwa kilometry torów a koszty inwestycji zostały pokryte ze środków własnych SPP oraz unijnych. Zadanie było częścią projektu "Podniesienie atrakcyjności Szczecińskiego Parku Przemysłowego", współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Wykorzystano wtedy oszczędności z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.

Na uruchomienie bocznicy kolejowej czekają firmy, które wykonują kontrakty na terenie stoczni. Dzięki kolei do zakładu będzie dostarczana stal, a eksportowane będą konstrukcje stalowe.

 
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6344 3.7078
EUR 4.2127 4.2979
CHF 4.4963 4.5871
GBP 4.9422 5.042