Stocznie, Statki

W czwartek, 29 października gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego double-ended ferry dla fińskiego armatora - Finferries.

P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-electric). Dzięki realizacji projektu możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi. Na pokład statku wejdzie maksymalnie 372 pasażerów oraz dodatkowo przetransportuje on maksymalnie 90 samochodów osobowych. Załoga ma liczyć jedynie trzy osoby. 

Akumulatory promu będą ładowane automatycznie podczas załadunku i rozładunku - do całkowitego naładowania wystarczy jedynie siedem minut, a ich żywotność szacuje się na minimum 10 lat. 

Dane techniczne: 

  • Długośc: 96,35 m
  • Szrokość: 15,2 m
  • Wysokość: 5 m
  • Zanurzenie: 3,5 m
  • Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power

Warto podkreślić, że projekt P310, który będzie realizowany przez Crist, będzie jednym z nielicznych jeszcze w Europie promów elektrycznych. - Wobec dużej ilości drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, spodziewamy się rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double-ended ferry  - mówi Monika Malec z działu marketingu Cristu.

Przewidywany czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.

AL, rel (CRIST SA)

+6 POLSKA MYŚL TECHNICZNA
Warto dodać, że statek na podstawie koncepcji Fińskiego biura Deltamarin zostanie całkowicie zaprojektowany przez polskie biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering.
02 listopad 2015 : 12:07 Tomek 123 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 prom
To w końcu jaki ten prom jest? Czy to prom elektryczny, którego napędem są silniki elektryczne zasilane w energię z akumulatorów, a te ładowane ze stacji lądowej w trakcie za i wyładunku, czy też jest to diesel electric, czyli typowy napęd stosowany na tego typu jednostkach? Hybrydą określamy możliwość wykorzystania dwojakiego napędu.
03 listopad 2015 : 08:40 szpak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 TProm elektryczny
Prom standardowo będzie zasilany z akumulatorow ładowanych z lądu podczas postoju. Będzie posiadał małe agregaty ale tylko do sytuacji awaryjnych. Statek będzie pływał na bardzo krótkich dystansach rzedu kilku minut.
03 listopad 2015 : 09:40 Tomek 123 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 prom
A kto zbuduje ten statek? Naped promu nie jest nowoscia od lat jest stosowany w zegludze. Najwiekszy problem to podobnie jak w samochodach - pojemnosc akumulatora energii elektrycznej. Do dzis trwaja prace nad zbudowaniem urzadzenia magazynujacego energie elektryczna takiego ktory zapewni dostateczna iliosc energii dla napedu silnikow oraz dlugi czas uzytkowania bez koniecznosci ladowania.
04 listopad 2015 : 03:15 retuk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1