Stocznie, Statki

Kolejna, czwarta już rodzina złożyła pozew przeciwko właścicielom i operatorom El Faro.

Arnold & Itkin LLP, kancelaria prawnicza z siedzibą w Houston, reprezentująca rodzinę, twierdzi, że armatorzy wiedzieli o złym stanie technicznym El Faro, a także o tym, że podczas sztormów statek przeciekał.

Tym razem wysokość żądanego odszkodowania nie została ujawniona.

Czytaj też: Katastrofa El Faro - rodzina jednego z członków załogi oczekuje 100 mln dolarów

El Faro należał do armatora Sea Star Line, obsługiwanego przez TOTE Maritime, był w drodze do San Juan w Puerto Rico z Jacksonville na Florydzie.

Przypomnijmy, że statek wypłynął 29 września z Jacksonville na Florydzie do portu San Juan na Puerto Rico z 28 obywatelami USA (w tym kapitan) i pięcioma Polakami na pokładzie. W drogę powrotną El Faro miał wypływać 2 października w południe.

Około godziny 7:30 rano czasu lokalnego, 1 października (w czwartek), oficerowie dyżurni centrum dowodzenia rejonu atlantyckiego straży wybrzeża (Coast Guard Atlantic Area) w Portsmouth w stanie Virginia odebrali wiadomość poprzez system łączności satelitarnej Inmarsat, mówiącą, że El Faro napotkał huragan Joaquin, utracił napęd i dryfował z 15-stopniowym przechyłem. Załoga informowała, że statek wcześniej nabierał wody, ale przeciek został całkowicie opanowany. Następnie utracono kontakt ze statkiem.

W niedzielę, 4 października poinformowano o odnalezieniu przedmiotów należących do jednostki. Były to m.in. kamizelki i koła ratunkowe, natomiast w poniedziałek, 5 października znaleziono ciało jednego z marynarzy oraz zniszczoną łódź ratunkową.

Czarne skrzynki

Zespół ratowniczy marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych we wtorek, 20 października rozpoczął poszukiwania wraku El Faro. Mają oni odzyskać tzw. czarne skrzynki, które pomogą w przeanalizowaniu ostatnich godzin podróży statku. Do poszukiwań wykorzystywany jest okręt Apache wyposażony w specjalistyczny sprzęt do poszukiwań podwodnych, w tym sonary boczne i zdalnie sterowany pojazd podwodny. 

Zasięg poszukiwania obejmuje ponad 200 km kw. na północny wschód od Crooked Island w archipelagu wysp Bahama. Statek powinien znajdować się około 4572 metra pod powierzchnią wody.

Poszukiwania nadal trwają.

AL, PBS

0 można poczytać
Amerykański ,,National Review''[link usunięty] 96/bad-regulations-can-kill-el-faros-sinking-tragi c-example-eftychis-john-gregos opublikował artykuł na temat tragedii EL Faro.Oto jeden a podtytułów owego artykułu,,The American Bureau of Shipping is one of the few shipping societies that regularly classes ships older than 30.''
31 październik 2015 : 06:37 von zadon | Zgłoś
0 Zdatność do żeglugi
Niech ktoś mnie oświeci, czy to nie instytucja klasyfikacyjna stwierdza zdatność do żeglugi ?
01 listopad 2015 : 07:03 Jacek64 | Zgłoś
0 Zdatność do żeglugi
Towarzystwo klasyfikacyjne potwierdza zdatnośc do żeglugi podczas inspekcji rocznych, okazjonalych czy pośrednich i klasowych. Ale każde potwierdzenie zdolności jest z uwaga: statek zdolny TU I TERAZ.
Co będzie za chwile i gdzie indziej to już inna bajka.
02 listopad 2015 : 11:40 H-201 | Zgłoś
0 Zdatność do żeglugi
Dzięki. Czyli rodziny firmę mogą pozwać....W śledztwie i tak wszystko zwalą na starego, taka jego rola.
02 listopad 2015 : 22:38 Jacek64 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter