Stocznie, Statki

W czwartek, 9 lipca BC Ferries, największy przewoźnik promowy w Ameryce Północnej i drugi co do wielkości na świecie, ogłosił krótką listę stoczni, które mają szansę na przebudowę dwóch promów. Wśród trzech wytypowanych znalazła się Gdańska Stocznia Remontowa SA z grupy Remontowa Holding.

Początkowo w walce o to zlecenie brało udział ponad 20 stoczni, jednak ostatecznie zostały trzy. Udział w przetargu, oprócz stoczni Remontowa SA, biorą udział także: kanadyjska Seaspan Vancouver Shipyards oraz włoska Fincantieri. 

Przebudowa będzie dotyczyć dwóch największych promów "Spirit Class" z floty BC Ferries: Spirit of Vancouver Island oraz Spirit of British Columbia. Mają one zostać wyposażone w napęd dual-fuel, który pozwoli na stosowanie ekologicznego paliwa LNG, uznawanego za bezpieczne dla środowiska i bardziej ekonomiczne. 

Pierwotnie ich przebudowa miała się rozpocząć w latach 2016 i 2017, jednak została odroczona na rok kolejny. 

- Ze względu na złożoność tego projektu, potrzebujemy więcej czasu na jego opracowanie techniczne - powiedział Mark Wilson, wiceprezes BC Ferries. - Dzięki temu będziemy pewni, że zostanie on wykonany według najwyższych standardów, które dotyczą realizacji dużych projektów inwestycyjnych - dodał. 

BC Ferries jest zobowiązany do przejścia na bardziej przyjazne dla środowiska paliwo, a zarazem bardziej opłacalne - ostatni rok podatkowy dowiódł, że koszt paliwa wyniósł około 125 milionów dolarów. 

Przebudowa dwóch największych statków we flocie BC Ferries, a także budowa trzech nowych promów o napędach zasilanych LNG, które aktualnie budowane są w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA Holding, mogą się przyczynić nie tylko do zysków ekonomicznych, lecz także wielu korzyści dla środowiska.  

Czytaj też: Rozpoczęła się budowa trzeciego promu dla Kanady

W ciągu najbliższych miesięcy, od trzech do pięciu, BC Ferries będzie kontynuować przetarg, aby ostatecznie wybrać ofertę. 

rel (BC Ferries)

+10 ...trzymam kciuki za wygraną.
......Stan
10 lipiec 2015 : 13:27 Stanisław | Zgłoś
-7 A gdzie....
... będą budowane kadłuby ? Przecież pochylnie boczne są za małe i za krótkie...
11 lipiec 2015 : 08:27 Masal | Zgłoś
+6 Na płycie montażowej
stocznia ma nową płytę/linię montażu statków (oddali w maju br.) z mobilną suwnicą bramową. Tam można montować sekcje i kadłuby, a potem przesuwać je na dok pływający i wodować.
11 lipiec 2015 : 21:52 kowalek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0102 4.0912
EUR 4.2861 4.3727
CHF 4.3926 4.4814
GBP 5.0098 5.111

Newsletter