Stocznie, Statki

Hoyer Motors dostarczył silniki elektryczne do układów hydraulicznych największego statku na świecie, który właśnie zawinął do Rotterdamu. Ten ogromny statek został stworzony do transportu platform offshore i potrafi unieść całe imponujące 48 000 ton.

Pioneering Spirit to największy tego typu statek świata – liczy 382 metry długości i 124 metry szerokości. Składa się z dwóch masywnych kadłubów połączonych pośrodku ogromnym mechanizmem podnośnikowym. Jednostka została zaprojektowana w celu podnoszenia i transportowania całych platform offshore na otwarte morze. Hoyer dostarczył 34 silniki, w tym 8 silników o mocy 500 kW dla głównego agregatu hydraulicznego. 

Hoyer Motors kontaktował się z partnerami zaangażowanymi w to przedsięwzięcie już w 2009 roku, kiedy projekt statku dopiero powstawał. W tym samym roku otworzyliśmy nowy oddział w Holandii, aby móc jeszcze bliżej współpracować z lokalnymi klientami – mówi Country Manager Maarten de Beun z Hoyer Motors w Holandii. I tłumaczy – Działanie to przyniosło pozytywne skutki, a w roku 2011 otrzymaliśmy zlecenie dostarczenia 34 silników, które miały być zainstalowane na Pioneering Spirit. Wszystkie silniki przeszły testy i certyfikację niezależnej organizacji Lloyds Register of Shipping, która gwarantuje wykonanie silników zgodnie z surowymi międzynarodowymi wymaganiami. 

Proces stawiania platform dotychczas

Platformy offshore są duże, nieporęczne i należy je montować na otwartym morzu. Do tej pory należało najpierw ręcznie demontować górną część, a następnie montować poszczególne elementy ponownie na otwartym morzu. Oznaczało to konieczność podzielenia platformy na części możliwe do uniesienia przez tradycyjne podnośniki. Ta metoda była czasochłonna i niebezpieczna, ponieważ wiązała się z ryzykiem wycieku paliw.

Większe bezpieczeństwo na morzu

Pioneering Spirit może podnieść i przenieść całą platformę i zamontować ją w jednej części. Imponujący mechanizm podnośnikowy statku może unieść do 48 000 ton – dla porównania to tyle, ile waży 80 w pełni zapełnionych samolotów pasażerskich Airbus A380.

Przenoszenie i montaż platform na morzu jest o wiele bardziej bezpieczne, ponieważ zaawansowany system hydrauliczny mechanizmu podnośnikowego niweluje kołysanie fal i utrzymuje platformę prosto przez cały proces. Dzięki hydraulice można podnieść platformę nawet przy złych warunkach pogodowych – i, co ważne, nie jest do tego potrzebna znajomość masy czy punktu ciężkości platformy. 

Fakty w skrócie:
Ciężar: 403 342 tony
Długość: 382 metry (kadłub) 477 metrów (łącznie)
Szerokość: 124 metry
Zanurzenie: 10 – 25 metrów
Głębokość: 30 metrów
Moc: Osiem generatorów diesla 95 000 kW (łącznie)
Napęd: Diesel-el.; 12 pędników azymutalnych
Prędkość: 14 węzłów (26 km/h)
Załoga: Do 571

 

1 1 1 1

Newsletter