Stocznie, Statki

Stena Line ogłosiła oficjalnie, że kupiony przed rokiem przez Stena Ro-Ro (obie firmy wchodzą w skład szwedzkiego koncernu Stena Sphere) i przejęty ostatnimi dniami od DFDS prom Dieppe Seaways po przebudowie wzmocni połączenie Dublin-Holyhead. W stoczni prom zyska także nową nazwę: Stena Superfast X.

Prom spodziewany był w środę 10 grudnia br.  w Gdyni, gdzie w Stoczni Remontowej Nauta zostanie przebudowany, choć zakres prac nie będzie tak szeroki jak w przypadku bliźniaczych jednostek (Stena Superfast VII  i Stena Superfast VIII) przebudowanych w 2011 roku w Gdańsku.

W Gdyni statek zyska charakterystyczne dla promów Stena Line elementy wystroju wnętrz, a także szereg udogodnień, w tym osobne przestrzenie wypoczynkowe dla kierowców frachtowych oraz pasażerów; kawiarnię Barista Coffee House, restaurację Met Bar and Grill, sklep pokładowy oraz inne miejsca, w których można będzie odpocząć i cieszyć się morskim rejsem - w tym vipowski salon Stena Plus.

Stena Ro-Ro, która jest właścicielem promu, wzorem sprawdzonego przy przebudowach innych promów schematu działania poszczególne zakresy prac stoczniowych powierzyła osobnym podwykonawcom. Jednym z nich jest firma MacGregor, która będzie odpowiedzialna m.in. za przebudowę ramp wjazdowych (dziobowej i rufowej).

Zgodnie z naszymi informacjami prom powróci do eksploatacji w lutym 2015 r.

Stena Superfast X:
- linia promowa: Holyhead (Wielka Brytania) – Dublin (Irlandia) – czas rejsu 3,5h
- długość: 203 m
- szerokość: 25 m
- rok budowy: 2002
- liczba pasażerów: 1200
- długość linii ładunkowej: 1891 m
- prędkość maksymalna: 23 węzły

JB/StenaLine

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter