Stocznie, Statki

Od kilku miesięcy do Gdańskiej Stoczni Remontowa S.A. regularnie przypływają statki DFDS. Każdy z nich oprócz przechodzenia standardowego remontu klasowego jest wyposażany w tzw. scrubbery czyli płuczki spalin. Jest to związane z faktem, że od 1 stycznia 2015 w rejonie Morza Bałtyckiego oraz częściowo w rejonie Morza Północnego armatorzy będą musieli stosować drogie paliwo niskosiarkowe lub właśnie zainstalować płuczki spalin, które mają za zadanie oczyszczanie spalin.

Armator DFDS i jego program instalacji płuczek jest największym takim programem, na jaki zdecydował się armator w Europie. W ramach tego programu w piątek rano tj. 18.07.2014 ro-ro Begonia Seaways przypłynął do gdańskiej stoczni, gdzie od tygodnia znajduje się też Fressia Seaways. Przez ostatnie miesiące w Remontowej było już kilkanaście innych statków należących do DFDS. 

Armatorzy operujący w północnej części Bałtyku np. Viking Line czy Tallink zdecydowanie opowiadają się za stosowaniem paliwa niskosiarkowego, to samo dotyczy promów naszych krajowych armatorów: Unity Line oraz Polferries.

Szwedzki armator Stena Line także zdecydował się na stosowanie paliwa niskosiarkowego prowadząc jednocześnie testy nad wprowadzeniem metanolu jako paliwa żeglugowego na posiadanych promach.

Fot. PortalMorski.pl

Begonia Seaways Begonia Seaways

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter