Firma projektowo-konsultingowa BEN3D b.v. Naval Architecture oraz stocznia Oonincx Shipbuilding Werkendam z Holandii przedstawiły nowy rodzaj mini-holownika (projekt ContainerTug 600S), który ma być niezwykle łatwy do transportu na całym świecie, na morzu i na lądzie, gdyż sam jest zarazem (w sensie logistycznym) kontenerem.
Do konstrukcji holownika o wymiarach mieszczących się w gabarytach kontenera 20-stopowego, dodane są ramy z gniazdami kontenerowymi, pozwalające ustawiać takie holowniki jeden na drugim lub na albo pod zwykłymi kontenerami, przy czym aluminiowa górna część sterówki "holownika kontenerowego" jest łatwo składana i składowana na czas transportu na pokładzie roboczym stateczku.
Sześciometrowy holownik - łódź robocza o jednośrubowym napędzie ma zapewniać uciąg na palu rzędu 1200 kG, napęd zapewniają silnik commonrail Volvo Penta typu D5 i śruba o średnicy 711 mm.
rel (BEN3D b.v. Naval Architecture)