Stena Line według deklaracji swojego dyrektora ds. frachtu Björna Petrussona planuje podniesienie w 2015 roku taryf frachtowych o 15% w związku z wejściem w życie zapisów dyrektywy siarkowej zmuszającej armatora do stosowania paliwa niskobiałkowego (0.1%).
Jest to jedna z pierwszych deklaracji pośród armatorów promowych, co do spodziewanej podwyżki. Wcześniejsze informacje były podawane w prasie branżowej jako szacunki oscylujące w granicach 40-60% wzrostu cen.
Stena w najbliższych latach planuje stosowanie paliwa niskosiarkowego MGO, które jest znacznie droższe od zwykłego paliwa. Należy jednak pamiętać, że Stena to bardzo duża firma, której obszar działalności i jej skala pozwalają na znaczne zoptymalizowanie kosztów zakupu bunkru, co w przypadku innych, dużo mniejszych armatorów, może nie być możliwe.
Obecnie Stena testuje możliwość wykorzystania metanolu jako paliwa alternatywnego. Jeżeli testy będą pomyślne, to większa część floty tego armatora zostanie przystosowana do zasilania metanolem, według Steny proces ten potrwa do 2020 roku.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.