Stocznie, Statki

70-metrowy, wielozadaniowy kuter zwodowali w środę szczecińscy stoczniowcy. Statek zamówił norweski armator, a zbudowała go niewielka firma Hullkon działająca na Gocławiu w Szczecinie.

Kuter Harvest wodowano bez użycia pochylni. Stoczniowcy wykorzystali ponton i dok pływający.

- Najpierw przesunęliśmy statek z nabrzeża na ponton. Potem z całym ładunkiem popłynęliśmy do stoczni Gryfia. Tam przesunęliśmy kadłub kutra z pontonu bezpośrednio na platformę doku - opowiada Tomasz Szczepanik z firmy Hullkon.

Mimo wielu zleceń, koniunktura w branży stoczniowej nie jest dobra. Rynek psują niskie ceny. Według przedstawicieli branży, najlepiej było osiem lat temu.

- Wtedy ciężko było w ogóle znaleźć miejsce do budowy sekcji i kadłubów. Każdy miał zatrudnienie i pracę do wykonania, a takich małych firm, jak nasza, było znacznie więcej - przyznaje Szczepanik.

Zamówiony statek odpłynął już do Norwegii. Hullkon nie ujawnia, ile kosztował kuter. Tłumaczy, że to tajemnica handlowa. 

Grzegorz Gibas

 

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter