Francuski armator Brittany Ferries poinformował o podpisaniu kontraktu ze stocznią STX France na budowę promu o roboczej nazwie Pegasis o napędzie LNG. Już od kilku tygodni w prasie pojawiały się pierwsze informacje dotyczące rozmów armatora ze stocznią, o czym także i my informowaliśmy w artykule pt.: Brittany Ferries inwestuje w LNG. A inni?
Prom będzie kosztował 270 mln euro i zostanie zbudowany przez stocznię w STX France St. Nazaire na wiosnę 2017 roku.
Zamówiony prom, określany - ze względu na rozbudowaną część pasażerską zawierającą wiele udogodnień znanych z wycieczkowców, jak basen, ekskluzywne restauracje, czy biblioteczka - jako „cruise ferry”, ma operować na trasach pomiędzy Hiszpanią a Wielką Brytanią.
Długość: 210 m
Szerokość: 32 m
Zanurzenie: 7 m
Tonaż pojemnościowy brutto: 52,500
Prędkość maksymalna: 24,5 węzła
Napęd typu dual-fuel LNG/MGO
Ilość pokładów: 12
Ilość pasażerów: 2,474
Ilość załogi: 189
Ilość kabin: 675
Pojemność pokładów samochodowych: 800 samochodów osobowych lub kombinacja np 325 samochodów osobowych i 80 jednostek frachtowych.
