Armator Transfennica podjął decyzję o zainstalowaniu scrubberów (płuczek) na pięciu statkach ze swojej floty.
Transfennica zdecydował się na montaż instalacji odsiarczania gazów spalinowych ze względu na przepisy, jakie wejdą w życie w 2015 roku. Zgodnie z nimi armatorzy będą musieli stosować drogie paliwo o zawartości siarki 0,1%, dla którego alternatywą są inne bezsiarkowe paliwa jak LNG lub metanol, albo właśnie instalacje odsiarczające gazy spalinowe.
Pierwszy taki system firmy Alfa Laval został zainstalowany w 2012 roku na statku Plynca. Armator jest zadowolony z przeprowadzonych przez ostatni rok testów, w związku z tym w urządzenia do odsiarczania gazów spalinowych z silników głównych i agregatów prądotwórczych będą wyposażane pozostałe statki z tej samej serii: Timca, Kraftca, Genca, Trica oraz Pulpca. Ta seria statków jest jedną z ostatnich wybudowanych przez Stocznię Szczecińską Nowa. Są to jednostki typu con-ro o długości 205 m, posiadające 2900 m pasa ładunkowego oraz możliwość przewozu 640 TEU.
Czytaj także:
