Stocznie, Statki

Towarzystwo Finansowe Silesia podpisało list intencyjny z firmą, która ma dzierżawić tereny zamkniętej Stoczni Szczecińskiej.

Zarząd spółki na razie nie zdradza nazwy tego inwestora. Wiadomo tylko, że to przedsiębiorstwo zagraniczne, które buduje statki do obsługi wież wiertniczych. Nieoficjalnie mówi się, że tą firmą jest Kleven - jedna z największych norweskich grup stoczniowych. Pełnomocnik marszałka województwa zachodniopomorskiego, Ryszard Kwidzyński, nie potwierdza ani nie zaprzecza: 

- W ostatnim czasie Kleven zdobył kilka kontraktów, a w ubiegłym tygodniu podpisał rekordową w swojej historii umowę. Myślę, że firma ta poważnie myśli o polskim rynku.

W Towarzystwie Finansowym Sielsia usłyszeliśmy, by w sprawie tajemniczego inwestora zadzwonić w przyszłym miesiącu.

Najważniejsze pochylnie w zamkniętej Stoczni Szczecińskiej na wiele lat wydzierżawiła firma Kraftport. Spółka z Katowic zawiesiła działalność, a właściciel terenu - Silesia - stara się w sądzie unieważnić umowę. Równocześnie, 1 lipca, zapadła decyzja o utworzeniu na terenie upadłego zakładu parku przemysłowego.

Grzegorz Gibas

+4 BALAGAN PRAWNY
TERENY POSTOCZNIOWE MAJA JUZ TYLU WLASCICIELI I BYLO TAM
TYLE PRZEKRETOW , ZE ZADEN POWAZNY INWESTOR PO ZAPOZNANIU SIE Z SYTUACJA PRAWNA TERENOW NIE ZAINWESTUJE
TU NAWET JEDNEGI EURO. POZA TYM SPOLKI SLD MAJA PLANY
WEJSC NA TEN TEREN.
28 październik 2013 : 08:27 Guest | Zgłoś
+1 Z drugiej zaś strony, przy niestabilnej koniunkturze
w branży stoczniowej, dzierżawa wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Właściciel terenu (Silesia) musi zapewnić warunki do rozpoczęcia inwestycji. Pracownikom też stałych umów nie trzeba dawać, bo sam charakter działalności nosi znamiona tymczasowości. Inwestor zrobi swoje, a jak koniunktura się odwróci, zabierze zabawki. Jako właściciel terenu miałby zmartwienie, co zrobić z tymi terenami i ludźmi w przypadku braku dalszych kontraktów. Łatwo by nie było, bo pewnie związki zawodowe będą tam się pchały drzwiami i oknami, gdy tylko cokolwiek ruszy do przodu...
28 październik 2013 : 18:52 Guest | Zgłoś
0 Moze cos jest na rzeczy
Kleven juz rozpoczal produkcje w Szczecinie (Policach) to moze cos w tym byc, a poza tym ma kontraktow tyle, ze sie nie wyrabiaja, a w Ulsteinviku spora czesc pracownikow to polacy
28 październik 2013 : 08:41 Guest | Zgłoś
+3 tajemniczy inwestor
marsjanie??
28 październik 2013 : 08:42 Guest | Zgłoś
+1 Oby nam się...
...dobrze działo, itd. Jeżeli norweski inwestor zapewni miejsca pracy szczecinianom chcącym wrócić do pracy w Stoczni, to całe miasto by ożyło. Widywałem fachowców jeżdżących po blachach szlifierką czy po placu sztaplarką. Boję się niestety, że po wyborach samorządowych i parlamentarnych słuch o wszelkich inwestorach zaginie na kolejne dwa lata.
28 październik 2013 : 17:54 Guest | Zgłoś
+1 z czego sie cieszycie
powstanie kołchoz ze srednią płacą 1700 zł norweg zatrudni polskich majstrów którzy będą gnali ludzi jak pospolite bydło ,ale lokalna elita partyjna i media odtrąbią wielki sukces.pracowałem w stoczni kleven i jest to najgorsza stocznia w norwegii w pracy tylko tempo i pempo
28 październik 2013 : 20:32 Guest | Zgłoś
0 niestety tak
Jezeli to prawda, że Kleven ma wejsc, to będzie wielki syf
29 październik 2013 : 11:05 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter