Stocznie, Statki

Pierwszy statek z serii Triple-E, kilkunastopiętrowy kolos, mogący pomieścić ponad 18 000 kontenerów 20 stopowych, 21 sierpnia podczas swojego dziewiczego rejsu wpłynął do Głębokowodnego Terminalu DCT Gdańsk.

Tego dnia w godzinach 14:00 – 18:00, na plaży na gdańskich Stogach dla miłośników transportu morskiego został otwarty punkt widokowy, z którego podziwiano uroczyste wejście statku Maersk McKinney Moller do portu, uświetnione eskortą Daru Młodzieży, statków pożarniczych i jednostki Petrobaltic.

Maersk McKinney Moller już w Gdańsku! (zdjęcia)

Do dyspozycji gości zostanie oddany namiot z czterema lunetami, umożliwiającymi śledzenie wpłynięcia jednostki do DCT, miejsce do wykonywania stylizowanych fotografii, a także atrakcje dla dzieci – Eurobangee oraz dmuchany zamek. Na miejscu obecni byli przedstawiciele firm DCT Gdańsk i Maersk Line, którzy udzielali wszelkich informacji na temat przeładunku kontenerowca Triple-E w DCT oraz profilu działalności firm.

- Zawinięcie do Gdańska największego kontenerowca na świecie stanowi przełomowy moment w historii terminalu DCT Gdańsk. Jest to wydarzenie, które umacnia pozycję Gdańska, jako bramy prowadzącej do krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji – mówi Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk. – Cieszy nas tak duże zainteresowanie wydarzeniem – biorąc je pod uwagę zdecydowaliśmy się na ustanowienie plaży na Stogach ogólnodostępnego punktu obserwacyjnego. Jestem pewny, że ta lokalizacja świetnie spełni swoje zadanie, a przygotowane dla gości atrakcje uprzyjemnią zgromadzonym oczekiwanie na zawinięcie jednostki. Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników transportu morskiego – dodaje Dominik Landa.

Zobacz film z wejścia Maerska do terminalu kontenerowego

Autor filmu: Piotr Wojewódzki

0 Rozwój hubu portowego Gdańsk (i Gdynia)
Z Chin i innych krajów Dalekiego Wschodu napływają drogą morską kontenery tanich towarów. Ich dystrybucja wymaga taniego transportu z portu gdańskiego do centrów intermodalnych w Polsce i Środkowej Europie. Taką szansę daje jedynie żegluga śródlądowa (min. drogi E70 i E40). Ponadto, programy rządowe powinny wesprzeć eksport tanich towarów i produktów polskich w masowej skali na Daleki Wschód. Wymaga to promocji odpowiednich towarów na olbrzymich rynkach Dalekiego Wschodu, a nie bezsensownych wizyt rządowych wzorem czasów PRL! Jest to szansa bez alternatywy dla rozwoju gospodarczego Polski na dużą skalę!
22 sierpień 2013 : 10:58 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter