Trwający blisko dwa lata remont jednostki Marynarki Wojennej ORP Gniezno dobiegł końca. Okręt przeszedł kompleksową modernizację. Zamówienie zrealizowało konsorcjum Stoczni Marynarki Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta.
28 czerwca 2013 r. zakończył się remont średni i dokowy ORP Gniezno. Okręt projektu 767 zbudowany został w Stoczni Północnej w Gdańsku. Swoją służbę rozpoczął w Marynarce Wojennej RP 23 lutego 1990 r. Jednostka jest okrętem transportowo-minowym i pełni służbę w 2 Dywizjonie Okrętów Transportowo-Minowych w składzie sił 8 Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Remont okrętu rozpoczął się we wrześniu 2011 roku, a jego zakres obejmował przede wszystkim modernizację Zintegrowanego Systemu Łączności. Ponadto przeprowadzono remont generalny układu napędowego, uzbrojenia, zespołów prądotwórczych, wymianę wielu urządzeń i mechanizmów pomocniczych oraz elementów systemów okrętowych. Wykonano także gruntowną modernizację pomieszczeń załogi, zamontowano nowy systemu klimatyzacji pomieszczeń okrętowych. Wyremontowany i wyposażony w nowoczesne urządzenia okręt powrócił do służby 1 lipca. Stocznia Marynarki Wojennej posiada niezbędne doświadczenie i certyfikaty do budowy i remontów jednostek marynarki wojennej. Obecne rządowe plany odnowienia i rozbudowy floty MW to dla stoczni szansa na uniknięcie upadłości (zakład jest w stanie upadłości likwidacyjnej). Rząd miał plany połączenia SMW i Nauty w jeden zakład, ale syndyk SMW nie przychyliła się do tego pomysłu. SMW nawiązała zaś współpracę z dobrze prosperującą Stocznią Remontowa Shipbuilding i oba zakłady prawdopodobnie współnie będą się ubiegać o intratne zlecenia.
