Stocznie, Statki

W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA przebudowywany jest zbiornikowiec Siri Knutsen na specjalistyczny statek WSV (Well Stimulaton Vessel), do wspomagania wydobycia ropy i gazu z podmorskich odwiertów, których wydajność zmalała. Roboty stoczniowe mają się zakończyć 30 marca.

Już drugi raz w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA przebudowywany jest zbiornikowiec Siri Knutsen, należący do norweskiego armatora Knutsen Shuttle Tankers w Haugesund. Pierwszy raz statek ten przebudowano w 2004 roku, z tankowca na shuttle-tanker, czyli zbiornikowiec odbierający ropę z podmorskich pól naftowych i transportujący ją do portów. (...) - Na specjalnie wykonanym pokładzie zamontujemy 19 różnego typu urządzeń i zbiorników oraz systemy rurarskie oraz elektryczne - wymienia Roman Dubowicz, kierownik zespołu zadaniowego. - Zamontowana zostanie też nowa nadbudówka, mieszcząca system sterowania WSV oraz bazę socjalno-bytową i mieszkaniową dla 18-osobowej załogi, i nowa platforma lądowiska dla śmigłowca. Wymieniony będzie ster strumieniowy na azymutalny i rozbudowana siłownia, aby usprawnić system dynamicznego pozycjonowania, który pozwala utrzymywać statek na wyznaczonej pozycji na morzu. Trwa prefabrykacja pokładu, na którym będą instalowane urządzenia i wyposażanie zmontowanej już nowej nadbudówki. Siri Knutsen ma długość 186,9 m, szerokość - 27,4 m i zanurzenie - 8,9 m. Uzyskuje prędkość maksymalną 9,5 węzła. Jego nośność wynosi 35 309 ton (DWT). Tankowiec zbudowała hiszpańska stocznia Naval Gijon S.A.U. Obecnie eksploatuje go norweska firma Knutsen OAS Shipping AS w Smedasundet, a pływa pod banderą brytyjską.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter