Stocznie, Statki

Największy kontenerowiec świata, budowany dla Maersk statek klasy Triple E opuścił suchy dok w stoczni Daewoo Shipbuilding i już na wodzie przygotowywany jest do odbioru przez armatora.

Stocznia z Korei Południowej podpisała z firmą Maersk kontrakt na budowę 20 takich statków. Będą one miały równe 400 metrów długości i 59 szerokości. To wymiary nieznacznie większe od wymiarów poprzedników - klasy E - o 3 metry na długości i 4 na szerokości. Znacznie zwiększą się jednak możliwości przewozowe statku  - aż o 2500 kontenerów. Pierwsza połowa kontraktu, czyli 10 statków otrzymała już swoje numery IMO. Numer obecnie budowanej jednostki to: 9619907. Nie wiadomo jaka będzie nazwa statku. Rzekomo ma on się nazywać Mærsk Mc-Kinney Møller, lecz firma nie potwierdza na razie tych domysłów.

+3 Największy i po co?
Ciekawe, kiedy pójdzie na sznurek?
Skończy się ten cały wyścig jak z tankowcami w latach 70-tych.
05 marzec 2013 : 14:48 Guest | Zgłoś
+1 Be
Po kiego czorte te kolosy?! Juz teraz wszystko sie sypie z frachtami za sprawa wlasnie tych mamutow. Jak tu walczyc z pozarem?! Jakis czas temu nawet na stoczni nie mogli sobie z takowym poradzic?! Same znaki zapytania jak dla mnie. A ekonomia jest tylko wiekiem do trumny calego sektora kontenerowegow tym przypadku.
07 marzec 2013 : 22:03 Guest | Zgłoś
+1 Sprostowanie.
Po wodowaniu statku jest on wyposazany a nie przygotowywany do odbioru. Nazwa statku jest juz znana od dawna bo jest wyspawana na kadlubie. Znane sa nawet nastepne nazwy rowniez. Nie trzeba wiec zadnych domyslow. Ogladalem statek wczoraj (z daleka) i rzeczywiscie kawal statku ale pracowac na nim bym nie chcial.
11 marzec 2013 : 00:00 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter