Największy kontenerowiec świata, budowany dla Maersk statek klasy Triple E opuścił suchy dok w stoczni Daewoo Shipbuilding i już na wodzie przygotowywany jest do odbioru przez armatora.
Stocznia z Korei Południowej podpisała z firmą Maersk kontrakt na budowę 20 takich statków. Będą one miały równe 400 metrów długości i 59 szerokości. To wymiary nieznacznie większe od wymiarów poprzedników - klasy E - o 3 metry na długości i 4 na szerokości. Znacznie zwiększą się jednak możliwości przewozowe statku - aż o 2500 kontenerów. Pierwsza połowa kontraktu, czyli 10 statków otrzymała już swoje numery IMO. Numer obecnie budowanej jednostki to: 9619907. Nie wiadomo jaka będzie nazwa statku. Rzekomo ma on się nazywać Mærsk Mc-Kinney Møller, lecz firma nie potwierdza na razie tych domysłów.
Skończy się ten cały wyścig jak z tankowcami w latach 70-tych.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.