Australijski magnat wydobywczy Clive Palmer planuje zrekonstruować giganta, który poszedł na dno przed ponad stu laty.
Oryginalny wzorzec Titanica zostanie zmodyfikowany do dzisiejszych restrykcyjnych wymogów bezpieczeństwa oraz do tego jak w obecnych czasach konstruuje się statki. Dodatkowo, zostanie wyposażony w wiele udogodnień, będących znakiem czasu, jak chociażby klimatyzacja. Armator starej jednostki - White Star Line, zapowiadał, że Titanic zaprojektowany był jako niezatapialny, jednak mimo to, podczas dziewiczego rejsu z Southampton do Nowego Jorku, po tym jak jednostka zderzyła się z górą lodową na północnym Atlantyku, zginęło blisko 1500 osób. Przedstawiciel operatora nowego statku Blue Star Line dodał, że nie będzie czynił podobnych przechwałek. W przeciwieństwie do oryginału, Titanic II będzie miał nadmiar miejsca na szalupy ratunkowe, które z pewnością pomieszczą wszystkich pasażerów, jak również dodatkowe, ewakuacyjne klatki schodowe. Markku Kanerva, dyrektor sprzedaży w Deltamarin, fińskiej firmie zajmującej się projektowaniem statku, zapowiedział, że będzie on najbezpieczniejszym statkiem rejsowym na świecie. Statek będzie oferował trzy klasy dla pasażerów, skonstruowane tak, że nie będą się one mieszały. Mówi się, że Titanic II będzie zbudowany przez chińską publiczną stocznię CSC Jinling Shipyard, która w chwili obecnej buduje cztery transportowce dla przemysłu wydobywczego inwestora projektu, wspomnianego wcześniej, Clive'a Palmera.
bardzo podoba mi się ten statek szkoda że zatoną i poszedł na dno
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.