Stocznie, Statki

Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia nie wyremontuje w tym roku promu Karsibór. Tym samym Świnoujście straci 7 milionów złotych dofinansowania. Miasto rozpoczęło remont wszystkich czterech jednostek pływających na przeprawie w Karsiborze. By nie obciążać budżetu, co roku ma być modernizowany jeden prom.

Gryfia wygrała przetarg w marcu. Zaoferowała 13 mln zł. Świnoujście uzyskało z Ministerstwa Transportu 7 mln złotych dotacji oraz obietnicę dofinansowania kolejnych remontów. Resort postawił jednak warunek - pierwszy prom ma być rozliczony do końca tego roku. Karsibór miał być gotowy do 28 grudnia. Tak się jednak nie stanie.

- Zapewnienia prezesa Gryfii, że do końca roku wszystko będzie zapięte na ostatni guzik, okazały się niemożliwe do zrealizowania - informuje prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz.

Prezydent dodaje, że miasto - za niedotrzymanie terminu - nałoży na stocznię karę. Nie uwzględnia ona jednak utraty przyszłych dotacji. W Gryfii nikt nie chce komentować sprawy.

Sławomir Orlik

+14 promy
O to przykład zdalnego sterowania stoczniami z Warszawy. Stworzenie konsorcjum stoczni remontowych, udział tych stoczni w jednym przetargu, dziwnym przypadkiem najniższą cenę za remont daje stocznia w najgorszej sytuacji finansowej i pracowniczej. To ona zgodnie z ustawą wygrywa mimo, że wszyscy w branży mieli pewność o niewykonalności tego zadania przez tę stocznię do końca roku. W międzyczasie przechodzenie prezesów pomiędzy zarządami i radami nadzorczymi w ramach konsorcjum. Te stocznie przy takim zarządzaniu szybko upadną. Tak nie można zarządzać.
21 grudzień 2012 : 08:23 Guest | Zgłoś
+6 To było wiadomo jak tylko pojawiło się ARP.
ARP nie ma żadnego pojęcia o stoczniach ani o ich zarządzaniu. Banda nieudaczników.
21 grudzień 2012 : 09:47 Guest | Zgłoś
-1 Nie dostaniecie nic od nas!!!
Kary? NIe bądzcie śmieszni. Termin przekazania promu armatorowi po remoncie zawarty w kotrakcie jest ważny tylko przy spełnieniu warunków, że wszystkie prace będą przeprowadzone według pierowtnego projektu. Każda zmiana w projekcie, każdy dzień złej pogody powodują, że stocznia ma prawo przedstawić armatorowi nowy termin oddania statku.Czy go zaakceptuje czy nie to inna sprawa. A czemu tak piszę? Bo nigdy tu jeszcze nie ukończyliśmy większej przebudowy w terminie i nigdy nikomu za to kar nie zapłaciliśmy.
P.S. Dawajcie drugiego Karsibora.
21 grudzień 2012 : 09:08 Guest | Zgłoś
+2 Gryfia to Cieniasy
Uczcie się od MSR-ki!!!!! Nie macie pojęcia o tym co robocie, świadczy o tym wasza sytuacja finansowa. Pewnie tacy "fachowcy jak ty" doprowadzili do tragicznej sytuacji finansowej Gryfii. Najgorsze jest to, że teraz przez waszą nieudolność cierpi MSR która była rentowna, radziła sobie świetnie, a teraz cieniasy z Gryfii wzięli się za jej restrukturyzację, która oczywiście zakończy się zwolnieniami ludzi, którzy ciężko pracowali na sukces Swojej firmy. Tylko w tym kraju jest możliwe aby stoczniami zarządzał człowiek po Akademii Rolniczej!!!! Gratulacje!!! Do niedawna był tylko jeden trup w postaci Gryfii teraz są już dwa-Gryfia i MSR. Czas wyjeżdżać z tego kraju!!! Pzdr
21 grudzień 2012 : 09:48 Guest | Zgłoś
0 Do rvx
W MSR na dwa doki pracuje 300 ludzi w Gryfii na 4 doki i 3 pontony pracuje 500 ludzi. I mówią, że to Gryfia musi być restruktyrozowana ;-)
21 grudzień 2012 : 11:29 Guest | Zgłoś
0 karsibór
już płynie żebyście go rozebrali i rok czekali na kasę
21 grudzień 2012 : 20:53 Guest | Zgłoś
0 PŻM
GRYFIA PODPISAŁA UMOWĘ Z PŻM TAM NIEMA KOMU ROBIĆ PRZECIEŻ NIKT Z PENTAGONU NIE PÓJDZIE ROBIĆ KADŁUBA PSIOCZENIE NA FIRMĘ MASTER ŻE ZABIERA IM KONTRAKTY ALE TAM JEST WSZYSTKO POUKŁADANE WPŁYWA STATEK FIRMY PODWYKONAWCZE POD NADZOREM BUDOWNICZEGO ROBIĄ SWOJĄ ROBOTĘ I MAMY KASĘ NA CZAS OBY WIĘCEJ MIELI KONTRAKTÓW
21 grudzień 2012 : 11:23 Guest | Zgłoś
+7 dlaczego nie likwiduja ?
gryfia to juz w zasadzie bankrut. Po zwolnieniach grupowych zostali
uzwiazkowieni ukladowcy i ci z rodzinnymi i i politycznymi ukladami szczegolnie w biurowcu
zwanym pentagonem. To jest glowny powod dlaczego politycy chca ratowac
gryfie kosztem stoczni morskiej.
prezes z PO , dzieci komunistow w pentagonie , pseudo konsolidacja
musze isc wyrzygac sie.
21 grudzień 2012 : 12:35 Guest | Zgłoś
+4 wspolczucie
Skladam wyrazy najszczerszego wspolczucia pracownikom Stoczni Morskiej.
Gryfia was wykonczy. Bylem kooperantem Gryfi i nie chce miec wiecej nic
wspolnego z tym towarzystwem. Tam postkomunistyczni nieudacznicy niepodzielnie panuja i zapelniaja wlasne portfele kosztem zakladu.
Tam kroluje haslo - nachapac sie szybko przed upadkem stoczni.
21 grudzień 2012 : 13:04 Guest | Zgłoś
0 święta
idą święta i jak wieść wśród gminu niesie, w wigilię rozgadają się zwierzęta :)))) ciekawe co one powiedzą :)))))
cztery akapity w artykule i do tego krótkie ale trochę niezrozumiałe...... pada data z końca grudnia więc jeszcze w przyszłości a w tytule czas przeszły....... remont czterech promów rozpoczęty więc chyba żaden z nich już nie pływa, no to współczuję mieszkańcom miasta na dwóch wyspach.....
tak na serio to o co chodzi z tym promem i dlaczego kasa ma być stracona??
21 grudzień 2012 : 23:18 Guest | Zgłoś
-1 Nie ma kary
Żmurkiewicz sam jest sobie winien bo zamiast dzwonić do tych prazesów co są po 3 godz. w tygodniu w robocie, bo pracują jednocześnie na 10 innych prazesowskich, państwowych fuchach, powinien odpowiednio był pogadać z Bolkiem. Jakby dobrze pogadał, to Bolek wykonałby dwa, trzy telefony gdzie trzeba i z jego osobistym poparciem, na mikołaja 6 grudnia prom by już pływał. Dlatego winny jest sam Żmurkiewicz i kara się nie należy.
22 grudzień 2012 : 10:55 Guest | Zgłoś
0 Termin kontraktowy
Armator promu decydując się na rozpoczęcie remontu dopiero po sezonie letnim musiał być naprawdę naiwnym, że Gryfia odda mu prom w tym roku kalendarzowym. W kontrakcie został zawarty termin odpowiadający armatorowi ale właścicel 30 letniej jednostki musi się spodziewać, że klasyfikator promu zleci coś dodatkowego. A to spowoduje że dotrzymanie terminu kontraktowego stało się mrzonką.
22 grudzień 2012 : 20:05 Guest | Zgłoś
+1 prom
Do H-201 Cała dokumentacja remontu była wcześniej uzgadniana z PRS. Stan techniczny promu był doskonale znany klasyfikatorowi i to od jego poczęcia szczecińskiej stoczni. Żadna z prac dodatkowych zleconych przez zamawiającego nie ma najmniejszego wpływu na główne zadanie np. szafa klimatyzatora na mostku. Kto nie wierzy niech zapyta w PRsie. Na uwagę zasługuje natomiast fakt skreślenia ogromnej ilości prac z wykazu remontowego tak by ograniczyć koszty remontu.
23 grudzień 2012 : 09:47 Guest | Zgłoś
+3 Głupie tłumaczenie się stocznii.....
PRS winny. Jakieś żarty. Składając ofertę remontu , tekie rzeczy wykonawca przwiduje i krpoka. Planując remont zleceniodawca wie , jakie uwagi ma PRS i je zleca, bo jest to zamówienie publiczne.
Przyjmując ten tok rozumowania, żadna oferta nie miała by sensu, bo termin zakończenia i tak byłby z sufitu, tak jak i zresztą cena remontu.
Niech żyje warszawsko - rolnicze zarządzanie ......
23 grudzień 2012 : 11:16 Guest | Zgłoś
0 Taaaa
A pomiary poszycia kadłuba są też znane klasyfikatorowi przed dokowaniem?
23 grudzień 2012 : 20:13 Guest | Zgłoś
+3 dlaczego ?
dlaczego tu nic nie udaje sie ? zawsze.
23 grudzień 2012 : 15:08 Guest | Zgłoś
+1 Bo ZZ nigdy nie pozwalały na restrukturyzację.....
ZZ ciągle ogłaszały albo protest , albo spór zbiorowy. Ciągle coś im coś nie pasowało. Teraz im pasuje.....
23 grudzień 2012 : 17:52 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9797 4.0601
EUR 4.236 4.3216
CHF 4.3623 4.4505
GBP 4.9567 5.0569

Newsletter