Stocznie, Statki

Polska Żegluga Morska wyremontuje swoje statki w Stoczni Remontowej "Gryfia". Obie firmy wczoraj podpisały porozumienie o współpracy, w ubiegłym roku PŻM w Szczecinie naprawił 9 jednostek, a współpraca armatora ze stocznią sięga 60 lat.

- Remonty statków PŻM w Gryfii dadzą zakładowi około kilku milionów dolarów przychodu - mówi dyrektor PŻM Paweł Szynkaruk. - Od kilku lat utrzymujemy trend, że ponad 90 procent wszystkich remontów stoczniowych dokonujemy w Polsce.

Prezes Gryfii Lesław Hnat powiedział, że będzie też próbował zainteresować PŻM remontami statków w Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu. Te dwa zakłady ściśle ze sobą współpracują. - Będziemy chcieli zaprezentować PŻM-owi moce produkcyjne, umiejętności oraz certyfikaty, jakie posiada stocznia w Świnoujściu. Będziemy chcieli namówić PŻM do rozpoczęcia współpracy z zakładem w Świnoujściu korzystając z jego lokalizacji - zapowiada Hnat.

Rocznie Polska Żegluga Morska remontuje 20 statków. Są to remonty planowe.

Grzegorz Gibas

+9 Czysty PR
Tytuł powinien być "Gryfia NIEZAROBI I PŻM będzie NIESZCZĘŚLIWY". A jak inne firmy będą tańsze i wiarygodnie dadzą krótszy termin, to co zrobi PŻM ? Zleci droższej Gryfii w dłuższym terminie ? Chyba nikt tam nie jest zawodowym samobójcą.
18 grudzień 2012 : 08:11 Guest | Zgłoś
+10 przedtawienie
To kolejna propagandowa hucpa z udzialem politykow - prezesow z PO.
Pamietacie kabaret z inwestorem z kataru co mial uratowac polskie stocznie.
To zenujace przedstawienie. Telewizja , usmiechy i nic doslownie nic z tego
nie wynika.
Patrz komentarz powyzej.
18 grudzień 2012 : 08:30 Guest | Zgłoś
+9 interes
tylko kto byl rezyserem tego spektalu , moze ARP . prezes gryfi to czlowiek PO
wladze w PZM maja postkomunisci . widocznie maja w tym jakies prywatne interesy
18 grudzień 2012 : 08:42 Guest | Zgłoś
+11 Szopka na potrzeby ARP...
Szopka na potrzeby ARP. Gryfia przy swojej organizacji i kosztach remontu może sobie podpisywać .......
18 grudzień 2012 : 10:13 Guest | Zgłoś
-2 To dobrze
Całe szczęscie że jesze Platforma Obywatelska ( Z premieriem Tuskiem) nie położyła łapy (prywatyzacyjnej) na PżM. Bo już były takie zaimary. Zarząd obecnej PŻM musi się obronić. Powodzenia.
18 grudzień 2012 : 13:13 Guest | Zgłoś
+3 Nie jestem taki pewien....
PŻM od dawna nie ma zatrudnionych załóg bezpośrednio w firmie, są zatrudniani w rajach podatkowych i w razie czego szybko mogą być zwolnieni. Oczywiście kasa nie jest mała ale emerytura żadna, znajomy tak ma pracując w PŻM do niedawna... Ciekawi mnie, czy aby marynarze tylko byli "obcy" czy już proces kradzieży poszedł dalej?
18 grudzień 2012 : 16:02 Guest | Zgłoś
+13 prywatyzacja po szczecinsku
PZM to oficjalnie firma panstwowa . ale to pozory. czerwoni tak zmienili
statut ze panstwo stracilo kontrole nad PZM. podobnie zrobili prezesi stoczni
szczecinskiej . to sie nazywa prywatyzacja po szczecinsku czyli przejecie majatku
panstwowego za friko. pelna kontrole w pzm ma kilka czerwonych rodzin.
zarabiaja taka kase ze kapitanowie to przy nich zebracy.
18 grudzień 2012 : 19:15 Guest | Zgłoś
+5 prywatyzacja po szczecińsku 2
W Gryfii czerwona złodziejska sitwa odebrała Państwu kontrolę nad stocznią już 20 lat temu. Nadzór i kontrola Państwa to była i tylko jest farsa.
18 grudzień 2012 : 20:29 Guest | Zgłoś
+1 # prywatyzacja po szczecińsku
Co złego w zarządzaniu PŻM lub Grupy Kapitałowej S.A. widzicie. PŻM-owi na razie udało się nie dopuścić idiotów do zarządzania . Panu Piotrowskiemu nie powiodło się, bo robole i związkowcy ubzdurali sobie, że chłopy chcą się ich kosztem sprywatyzować.Tymczasem Piotrowski miał wiele problemów do rozwiązania, bo Polską już zarządzali debile i sprzedawczyki.Chcąc chronić się przed ewentualnymi decyzjami nieporadnych ministrów musiał wykreować niezależność. Handel paliwami dawał szansę na niezależność w okresach braku hossy w stoczniowym przemyśle, ale niestety opanowany był przez mafię paliwową.Nie rozbicie mafii paliwowej dowodzi tylko faktu kto za nią stał i kto naprawdę wyrządził krzywdę Polskim Stoczniom.Odnowienie floty dla PŻM-u w Polskich Stoczniach było realne, ale tylko w ujęciu globalnym, że Polską zarządzają patrioci, a nie debile, którzy majątek narodowy sprzedawali za tyle ile kto chce dać.Tego bał się również pan Piotrowski
19 grudzień 2012 : 08:41 Guest | Zgłoś
+8 do antoniego
Problem z PZM polega na tym ze kilku czerwonych facetow zmienilo
statut zakladu i przejeli kontrole nad firma. W normalnych krajach jak USA
czy Niemcy trzeba zaplacic za przejecie wielkie pieniadze. Wlasne pieniadze.
Prywatyzaja po szczecinsku to przejecie ZA DARMO majatku wartego
kilkaset milionow dolarow.
19 grudzień 2012 : 17:31 Guest | Zgłoś
0 do marynarza
Przyjacielu drogi, nawet nie masz pojęcia jak może być upierdliwy pseudobiznesmen polskiej maści.Kapitalista zachodni, to ma jakąś klasę w podejściu do pracowników.PŻM jest dobrą Firmą , powiedziałbym bardzo dobrą. W dobie kryzysu nie z naszej winy cierpimy wszyscy.Jak masz możliwości, to zmień Armatora, nabierzesz doświadczeń innych i jak będzie taka Twoja wola to wróć do nas.
19 grudzień 2012 : 19:58 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter