Stocznie, Statki

Dzisiaj w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyła się uroczystość podpisania pomiędzy Polską Żeglugą Morską (PŻM) a Polskim Rejestrem Statków (PRS) umowy o przekazaniu pod nadzór PRS najnowszej serii statków PŻM, budowanych w japońskiej stoczni Tsuneishi. Dokument podpisali dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk oraz prezes zarządu PRS Jan Jankowski. W uroczystości sygnowania umowy uczestniczyli również Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w MTBiGM oraz Rafał Baniak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku, program odnowy tonażu. Zamykające program cztery kamsarmaksy (82 000 DWT), którym nadane będą nazwy: Karpaty, Sudety, Beskidy oraz Tatry, będą sukcesywnie oddawane do użytku przez stocznię Tsuneishi w całym 2013 roku. PŻM zdecydowała przekazać je pod wyłączny nadzór klasyfikacyjny Polskiego Rejestru Statków oraz potwierdzić swą decyzję poprzez zawarcie z wyprzedzeniem umowy w tej sprawie.

Czytaj więcej: Największy program inwestycyjny w historii polskiej floty handlowej

Przekazanie pod nadzór PRS najnowszych masowców PŻM, największych jakie pływały we flocie szczecińskiego armatora, jest znakiem woli kontynuacji współpracy (trwa ona nieprzerwanie od 1951 r.) pomiędzy tymi dwoma polskimi podmiotami. Od lat przynosi ona korzyść obu stronom oraz polskiej gospodarce. Dla PŻM oznacza ułatwienie obsługi jej floty, zarówno klasyfikacyjnej jak i konwencyjnej, a dla PRS – prestiż i możliwość rozwoju.

Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od czasów transformacji gospodarczej w 1989 roku.

Polski Rejestr Statków ma zdolność zapewnienia pełnej i skutecznej obsługi oddawanych pod jego nadzór masowców PŻM, ponieważ w dziedzinie bezpieczeństwa statków jest firmą uznaną na całym świecie. Jest pełnoprawnym członkiem organizacji skupiającej najważniejszych klasyfikatorów świata – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS) oraz firmą uznawaną przez Unię Europejską jako instytucja nadzoru technicznego nad statkami morskimi.

+1 prs i pżm
To jakaś paranoja. Klasyfikator od zawsze nadzoruje budowę statku włącznie z materiałówką i technologiami. Gdzie tu jakiś news że aż pani ministerka brała udział przy podpisaniu standardowej w polskich realiach umowy. Państwowe przedsiębiorstwo i państwowa spółka.
22 listopad 2012 : 08:57 Guest | Zgłoś
+1 PR
To się nazywa pijar. Umowy podpisali panowie Prezesi. Była pani minister. Obiad itd itp. PRS musiał sypnąć dużym bonusem na inne statki bo PŻM mógł też wpaść w ramiona LR i ABS które mają kaca czytając tego newsa.
22 listopad 2012 : 09:48 Guest | Zgłoś
0 bez przesady
Z tym uznaniem PRS na całym świecie, to lekka przesada.Żadne z liczących się Towarzystw Klasyfikacyjnych nie było z IACS usuwane, a PRS niestety się to przydażyło.I to nie z powodów politycznych, ale niestety wynikających z jakości pracy.
A podpisywanie umów na prowadzenie nadzoru w Warszawce, to jak żywo przypomina czasy propagandy sukcesu.
22 listopad 2012 : 23:00 Guest | Zgłoś
0 polskie dobre
firmy polskie powinny się wspierać i podoba mi się, że to robią
zastanawiam się tylko jaką flagę noszą te czworaczki
25 listopad 2012 : 23:02 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter