Stocznie, Statki

Jak informuje portal RynekInfrastruktury.pl, realizacja programu budowy okrętów podwodnych zapewniłaby miejsca pracy nawet dla tysiąca wysoko wykwalifikowanych polskich pracowników w ciągu 8-9 lat, jeśli kontrakt na budowę okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej zdobyłaby francuska stocznia DCNS – zapewnia jej prezes, Patrick Boissier. DCNS stara się o zlecenie na dostarczenie trzech okrętów podwodnych, które – zgodnie z planami MON – mają zasilić flotę Marynarki Wojennej do 2030 roku.

– Zaproponowaliśmy polskiemu rządowi budowę okrętów podwodnych w ramach transferu technologii i partnerstwo między DCNS i polskimi stoczniami – podkreśla Patrick Boissier, prezes DCNS.

Francuzi wierzą, że taka propozycja zaangażowania DCNS w restrukturyzację i modernizację gdyńskiej stoczni Nauta i Stoczni Marynarki Wojennej, przekona polskie władze. Premier Donald Tusk i minister obrony narodowej, Tomasz Siemoniak zapewniali, że chcą, by modernizacja polskiej armii w jak najszerszym stopniu angażowała polski przemysł zbrojeniowy.

Boissier zapewnia, że ten model współpracy ze stoczniami innych państw, które złożyły zamówienia na okręty DCNS, sprawdza się od wielu lat.

– Opierając się na naszych doświadczeniach z innych krajów, oferta złożona przez DCNS może być nie tylko bardzo konkurencyjna, ale może mieć o wiele bardziej pozytywny wpływ na przemysł stoczniowy i długotrwałe zatrudnienie w Polsce – przekonuje prezes francuskiej stoczni.

Jak podkreślał w czasie Polsko-Francuskiego Forum Gospodarczego, realizacja samego programu budowy okrętów podwodnych zapewniłaby miejsca pracy nawet dla tysiąca wysoko wykwalifikowanych pracowników na okres 8-9 lat.

+1 Offset
Już kiedyś Amerykanie zaoferowali nam offset przy okazji zakupou F16.
20 listopad 2012 : 08:13 Guest | Zgłoś
+1 Zagraniczne Stocznie
To Teraz w Polsce już nie ma stoczni, która zdolna byłaby budować flotę dla Marynarki Wojennej tylko trzeba szukać za granicą. Ładnie doprowadzili przemysł stoczniowy do agonii.
20 listopad 2012 : 08:16 Guest | Zgłoś
0 SDD Dureń jestes do potęgi "N silnia"
Człowieku zastanów sie albo poczytaj. Ktora stocznia w Polsce miała (za komuny) albo teraz dostęp do wysokich technologii. Gdzie polscy projektanci i stoczniowcy (technolodzy i inni fachowcy) mieli nauczyc sie projektować i budować najnowoczesniejsze okrety wojenne. Człowieku jak nie masz pojęcia to się nie wcinaj w dyskusję bo to totalna porazka co napisałeś,
20 listopad 2012 : 22:35 Guest | Zgłoś
0 To wszystko wygląda jak jakiś bezwładny chocholi taniec.
Najpierw likwidują przemysł, zamykają branżowe szkoły techniczne i uczelnie, bo w Polsce nie opłaca się budować statków, a teraz zabiegają o zaangażowanie obcego podmiotu we wdrażanie technologii? Mają nas uczyć, jak my niegdyś wysyłając swoich inżynierów do stoczni w Wietnamie? Wystarczyłoby tylko zachęcić wszystkich tych specjalistów, którzy opuścili ten kraj, do powrotu. Ale teraz to przysłowiowa "musztarda po obiedzie"
20 listopad 2012 : 10:04 Guest | Zgłoś
0 Mam pytanie ?
Po jakiego diabła nam okręty podwodne, II wojna światowa pokazała do czego nam się przydały.

Nie lepiej kupić więcej rakiet do obrony wybrzeża i jakieś myśliwce bombardujące, albo helikoptery zwalczające ew. okręty ew. przeciwnika ?
20 listopad 2012 : 10:51 Guest | Zgłoś
0 Polskie Okręty
Wchodząc do Nato zobowiązaliśmy się do posiadania jakiś okrętów .Nieważne jak sprawują się na Bałtyku ,ale jak morzu Śródziemnym czy w zatoce Perskiej
20 listopad 2012 : 19:19 Guest | Zgłoś
0 kwalifikacje
tysiąc wysoko wykwalifikowanych pracowników?
ciekawe jakie kwalifikacje będą w cenie? spawacze z uprawnieniami na pewno, ale który ze stoczniowców odnawiał papiery skoro roboty nie było - do spawania kadłubów nad odrą, albo płotów przecież nie potrzeba było żadnych specjalnych papierów
jak znam życie to nieco młodych znajdzie robotę za 3000, ale związków tam nie będzie, chyba że francuskie :):):)
22 listopad 2012 : 21:57 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter