Stocznie, Statki

Do niecodziennej sytuacji doszło w piątek w Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Na doku nr 5 znalazły się równocześnie dwie jednostki.

Pływający dok nr 5 – największy w „Gryfii” – ma długość ponad 216 m i szerokość ok. 35 m. Obecnie są na nim remontowane dwie jednostki jednocześnie: samochodowiec City of Paris i barka dla firmy Boskalis.

City of Paris to druga po City of Petersburg jednostka należąca do brytyjskiego armatora EMS, która trafiła do szczecińskiej remontówki. Samochodowiec ma 100 m długości i 20 m szerokości.

Ponadto na doku nr 5 trwa remont barki dla firmy Boskalis – czołowego operatora pogłębiarek i wykonawcy prac refulacyjnych. Spółka ta jest m.in. zaangażowana w budowę terminalu LNG w Świnoujściu.

Remontowana barka ma długość 60 m i szerokość 22 m.

Dodajmy, że Boskalis świadczy usługi dla sektora gazowego, naftowego i portowego oraz działa na rynku projektów związanych z rekultywacją terenu i ochroną brzegów. To kolejny klient z tego rynku w „Gryfii”, która zyskuje coraz większe doświadczenie i specjalizację w tym zakresie. Pozycję konkurencyjną stoczni w znaczący sposób poprawiła wiadomość o jej kwalifikacji jako certyfikowanego dostawcy podwodnych struktur (subsea) dla FMC Technologies. To sprawia, że spodziewane są kolejne jednostki do remontu z rynku offshore.

+1 ale Nowina
Kurier Szuka sensacji
31 lipiec 2012 : 14:32 Guest | Zgłoś
-4 ale Żenada
A co do ku...y nęd..y robi ponton na doku za który ja płacę remontując mój statek. Mentalność taksiarza za komuny po prostu. Wzięli ponton na przysłowiowego "łepka". Co to za nieprofesjonalizm marketingowy ? Będą jaja jak mój samochodowiec nie będzie mógł zejść z doku z powodu tej "chol..ej" barki.
31 lipiec 2012 : 14:43 Guest | Zgłoś
-1 Taki z kolegi superintendent jak ze mnie o.Rydzyk
KOlego, każdy płaci za siebie. Jeżeli duży dok, to nie ma przeciwwskazań, a technolog tak ustawi prace, że wydokowanie jednej jednostki nie opóźni się z powodu prac na drugiej jednostce. Ponadto niecho Kolega "superintendent" przyjmie do wiadomości, jaki zakres prac dokowych wymaga barka a jaki samochodowiec. Pozdraiwma. Boże chroń armatorów na świecie przed zatrudnianiem takich superintendentów.
01 sierpień 2012 : 11:56 Guest | Zgłoś
0 Kociarstwo zawodowe
Następny razem jak wyślecie do takiej firmy jak moja posiadające takie samochodowce jak City of Paris i City of Sankt Petersburg, którymi się niedawno szczyciliście w mediach ofertę, to dołączcie koniecznie informacje, że nasz powrót na linię, jest uzalezniony od końca naprawy Waszych zdezelowanych barek, których zakres nieoczekiwanie może się rozszerzyć po wydokowaniu, które wykonacie razem z naszą jednostką. Zostanie ona odpowiednio potraktowana. Jeżeli każdy płaci za swoje to jak zmniejsze zakres prac i skończę przed barką to niech marketing osobiście piłą tnie dok na pół i wydokowuje statek. :D Boże, chroń takich armatorów jak mój przed takimi STOCZNIAMI i takim "marketingiem" jak Wy !!! Więc ostrz lepiej piłę, bo czeka Was ARBITRAŻ !
01 sierpień 2012 : 21:41 Guest | Zgłoś
0 Omyłka
"których zakres nieoczekiwanie może się rozszerzyć po "wydokowaniu", które wykonacie"...
Przepraszam miało być "zadokowaniu" zamiast "wydokowaniu".
01 sierpień 2012 : 22:55 Guest | Zgłoś
+1 Dock Master
My tu na Gryfii mamy pomysł. Przyspawamy barkę do pokładu doku, obrócimy dok i go zanurzymy. Wtedy twój smaochodowiec złapie pływalność i się go holownikami wyciągnie nqa Odrę a potem zadokuje kolejnego twojego samochodowca, którego nam przyprowadzisz na remont. Znowu dok pójdzie do góry i będziemy mieli czas na dalszy remont barki i twojego samochodowca. Przy okazji bedziemy mieli próbę szczelności zbiorników na barce po zanurzeniu z twoim statkiem. Kurde ale ja mondry jestem. Chyba będę kandydował na nowego prezesa bo jestem wysoko w związkach postawiony.
02 sierpień 2012 : 06:57 Guest | Zgłoś
0 Super pomysł
A na całej operacji zarobi jeszcze "Wulkan" Tygrysem. Znakomity pomysł.
02 sierpień 2012 : 11:53 Guest | Zgłoś
+1 Barka
A co będzie jak moja barka nie będzie mogła zejść z doku przez twój samochodowiec. Wczoraj jak powiedziałem to prezesowi Gryfii to się wystraszył i zwolnił z pracy.
01 sierpień 2012 : 12:19 Guest | Zgłoś
+1 2 statki w doku to norma
A co w tym dziwnego, że w doku są 2 statki :lol: prawie wszystkiego stocznie remontowe taką robią :P
01 sierpień 2012 : 05:21 Guest | Zgłoś
+1 Nic smiesznego
U Was nic dziwnego. Samochodowiec czy stary ponton ? Sztuka jest sztuka.
01 sierpień 2012 : 22:56 Guest | Zgłoś
-1 upadek
No i tak padniecie na ryj :lol:
02 sierpień 2012 : 08:26 Guest | Zgłoś
0 NAUTA
Naszego prezesa też usuwają , wiec pewnie przyjdzie z Gryfii a nasz do WAS
05 sierpień 2012 : 18:42 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter