Do niecodziennej sytuacji doszło w piątek w Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Na doku nr 5 znalazły się równocześnie dwie jednostki.
Pływający dok nr 5 – największy w „Gryfii” – ma długość ponad 216 m i szerokość ok. 35 m. Obecnie są na nim remontowane dwie jednostki jednocześnie: samochodowiec City of Paris i barka dla firmy Boskalis.
City of Paris to druga po City of Petersburg jednostka należąca do brytyjskiego armatora EMS, która trafiła do szczecińskiej remontówki. Samochodowiec ma 100 m długości i 20 m szerokości.
Ponadto na doku nr 5 trwa remont barki dla firmy Boskalis – czołowego operatora pogłębiarek i wykonawcy prac refulacyjnych. Spółka ta jest m.in. zaangażowana w budowę terminalu LNG w Świnoujściu.
Remontowana barka ma długość 60 m i szerokość 22 m.
Dodajmy, że Boskalis świadczy usługi dla sektora gazowego, naftowego i portowego oraz działa na rynku projektów związanych z rekultywacją terenu i ochroną brzegów. To kolejny klient z tego rynku w „Gryfii”, która zyskuje coraz większe doświadczenie i specjalizację w tym zakresie. Pozycję konkurencyjną stoczni w znaczący sposób poprawiła wiadomość o jej kwalifikacji jako certyfikowanego dostawcy podwodnych struktur (subsea) dla FMC Technologies. To sprawia, że spodziewane są kolejne jednostki do remontu z rynku offshore.
Przepraszam miało być "zadokowaniu" zamiast "wydokowaniu".
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.