11 maja br. w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. (spółka zależna w Grupie REMONTOWA) w Gdańsku odbyło się efektowne boczne wodowanie promu pasażersko-samochodowego Lodingen dla armatora norweskiego Thorgatten Nord.
zaprojektowanej dla nich części wypoczynkowej.
Długość całkowita statku wynosi 96 m, szerokość maks. 16,80 m, a wysokość boczna 5,50 m. Budowana dla norweskiego klienta seria promów odpowiada restrykcyjnym normom w zakresie ochrony środowiska. Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu na paliwo LNG umożliwi ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Współpraca z tym armatorem – jednym z największych właścicieli floty promowej w Norwegii - trwa już 3 lata. Stocznia zdobyła zamówienia na budowę dla tego klienta 8 nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
Wodowanie obejrzało kilkuset mieszkańców Gdańska, w tym także najmłodszych – uczniów szkół podstawowych, których udział w takich uroczystościach w stoczni Remontowa Shipbuilding stał się już tradycją. Przybyła także kilkudziesięcioosobowa delegacja z Norwegii, wśród której nie zabrakło przedstawicieli armatora oraz władz norweskich z rejonów, które będą obsługiwane przez promy budowane w tej stoczni. Uroczystość uświetniła orkiestra reprezentacyjna Marynarki Wojennej, która zagrała wiązankę znanych muzycznych tematów w efektownych aranżacjach.
Budowana aktualnie seria 4 promów RoPax jest trzecią z kolei. W roku 2011, stocznia Remontowa Shipbuilding S.A., przekazała temu klientowi dwa promy symetryczne (double – sided) o napędzie konwencjonalnym, oraz 4 promy mniejsze od aktualnie budowanych, które obsługują obecnie ruch pasażersko – samochodowy w Norwegii.
Film: Czesław Romanowski
Zdjęcia: Kazimierz Gliszczyński
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.