Stocznie, Statki

W piątek, 11 maja o godzinie 14:45 , w REMONTOWA SHIPBUILDING SA odbędzie się uroczystość wodowania promu pasażersko – samochodowego. Będzie to wodowanie boczne – atrakcyjne poprzez dynamiczne zrzucenie i zetknięcie się statku z wodą.

Wodowany statek budowany jest dla jednego z największych właścicieli floty promowej w Norwegii. ten sam armator zlecił stoczni budowę ośmiu nowoczesnych promów fiordowych, różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

W październiku 2011 zakończyła się w Remontowej SHIPBUILDING SA budowana dla niego pierwsza seria dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. W w grudniu  2011 roku budowa  drugiej  serii promów typu RoPax.  Aktualnie, przekazane w ubiegłym roku cztery  promy obsługują ruch pasażersko - samochodowy u wybrzeży Norwegii.

W 2011 roku stocznia rozpoczęła realizację kontraktu na budowę czterech  najnowocześniejszych w swojej klasie promów pasażersko – samochodowych o napędzie  gazowym.  Wodowany w piątek, prom Lødingen  - czwarty z serii – tak jak poprzednie statki, napędzany będzie  jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG co pozwoli na osiągnięcie  prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów. Prom przewożacy 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko – samochodowe między wyspami Lødingen a Bognes.

Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków.

Budowa promów gazowych  odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności stoczni docenianych przez armatorów z całego świata.

PARAMETRY GŁÓWNE
Długość całkowita 96 m
Szerokość max. 16,80 m
Wysokość boczna do PG 5,50

Statki budowane są według projektu norweskiego Biura LMG Marin współpracującego z REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o, zgodnie z wymaganiami  Norwegian Maritime Directorates (NMD) i Det Norske Veritas (DNV).

Wejście na teren stoczni  bramą od ul. Swojskiej od godziny 14:00 do 14:30.

Źródło: Stocznia Remontowa

Komentarze   

+1 RE: Wodowanie w Remontowej - 11 maja 2012
A ja zawsze myślałem, że wodowanie boczne polega na tym, że statek zjeżdża z pochylni do wody... Widocznie w Północnej wolą dynamicznie zrzucać w celu zetknięcia się :D
09 maj 2012 : 20:52 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety