W piątek, 11 maja o godzinie 14:45 , w REMONTOWA SHIPBUILDING SA odbędzie się uroczystość wodowania promu pasażersko – samochodowego. Będzie to wodowanie boczne – atrakcyjne poprzez dynamiczne zrzucenie i zetknięcie się statku z wodą.
Wodowany statek budowany jest dla jednego z największych właścicieli floty promowej w Norwegii. ten sam armator zlecił stoczni budowę ośmiu nowoczesnych promów fiordowych, różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
W październiku 2011 zakończyła się w Remontowej SHIPBUILDING SA budowana dla niego pierwsza seria dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. W w grudniu 2011 roku budowa drugiej serii promów typu RoPax. Aktualnie, przekazane w ubiegłym roku cztery promy obsługują ruch pasażersko - samochodowy u wybrzeży Norwegii.
W 2011 roku stocznia rozpoczęła realizację kontraktu na budowę czterech najnowocześniejszych w swojej klasie promów pasażersko – samochodowych o napędzie gazowym. Wodowany w piątek, prom Lødingen - czwarty z serii – tak jak poprzednie statki, napędzany będzie jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG co pozwoli na osiągnięcie prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów. Prom przewożacy 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko – samochodowe między wyspami Lødingen a Bognes.
Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków.
Budowa promów gazowych odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności stoczni docenianych przez armatorów z całego świata.
PARAMETRY GŁÓWNE | |
Długość całkowita | 96 m |
Szerokość max. | 16,80 m |
Wysokość boczna do PG | 5,50 |
Statki budowane są według projektu norweskiego Biura LMG Marin współpracującego z REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o, zgodnie z wymaganiami Norwegian Maritime Directorates (NMD) i Det Norske Veritas (DNV).
Wejście na teren stoczni bramą od ul. Swojskiej od godziny 14:00 do 14:30.
Źródło: Stocznia Remontowa
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.