Stocznie, Statki

Japońska Stocznia Imabari zaprojektowała wyjątkową nadbudówkę łączącą w sobie dwie funkcje: zapewnienie bezpieczeństwa przed piratami oraz oszczędność energii.

Na nadbudówkę składają się zakwaterowanie dla załogi oraz maszynownia. Mimo pełnienia tych funkcja nadbudówka ma wyjątkowo opływowy kształt.

Dzięki testom aerodynamicznym udało się zredukować opór powietrza o 25-30% w porównaniu do standardowych konstrukcji. W przypadku masowca takie rozwiązanie ​przekłada się na 2-procentowy spadek zużycia paliwa (pomiar modelowy dla silnika o normalnej mocy oraz przy wietrze  wiejącym z prędkością 9 m/sek. – 5 w skali Beauforta).

Dodatkową oszczędność energii elektrycznej zapewnia zastosowane oświetlenie LED, które jest zamontowane w pomieszczeniach socjalnych i w maszynowni. Daje to oszczędność energii elektrycznej do 50%.

Ochronę przed piratami zapewnia z kolei specjalna kabina mieszcząca wszystkich członków załogi. Jej wejście jest zabezpieczone dwuwarstwowymi drzwiami antywłamaniowymi. Pomieszczenie gwarantuje bezpieczeństwo przez kilka kolejnych dni w warunkach ekstremalnych.

Komentarze   

0 maszynownia w nadbudowce
linia walow tez tam jest? :o
09 maj 2012 : 15:12 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 RE: maszynownia w nadbudowce
W PŻM były już statki z CMK w nadbudówce.
10 maj 2012 : 07:23 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Źródło:

Ostatnie ankiety