Stocznie, Statki

Niekompetencje w zarządzaniu i drenaż finansowy firmy zarzucają prezesowi Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu przedstawiciele załogi. Ich zdaniem, doprowadzi to stocznię do upadku.

Kilka lat temu Morską Stocznię Remontową w Świnoujściu, a także szczecińską stocznię Gryfia i gdyńską Nautę przekazano do Agencji Rozwoju Przemysłu. Konkurujące ze sobą stocznie znalazły się w Funduszu Inwestycyjnym Zamkniętym, należącym do ARP. "Mimo szumnych deklaracji zwiększenia wartości stoczni, w tym i naszej - po dwóch latach "zarządzania", uważamy że jest to postępująca degradacja - piszą w wysłanym w poniedziałek liście do ministra skarbu Czesław Kuckiewicz i Bronisław Sienkiewicz, członkowie rady nadzorczej Morskiej Stoczni Remontowej. - "Po przywiezieniu w teczce "zainstalowano" w naszej firmie człowieka, który naszym zdaniem nie ma żadnego pojęcia ani kwalifikacji do prowadzenia stoczni - czytamy o Jacku Szafrańskim, prezesie MSR - (będąc tuż przed emeryturą przyszedł wykonywać potulnie nieracjonalne polecenia funduszu, którym zarządzają ludzie nie mający pojęcia o rynku remontu statków)". Od września ubiegłego roku w Morskiej Stoczni Remontowej zaczął działać dziwny układ.
- Przewodniczącym rady nadzorczej w naszym zakładzie jest prezes stoczni Gryfia - wyliczają Dariusz Sarnowski i Stanisław Kubera, przewodniczący związków zawodowych Solidarności i Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej w Morskiej Stoczni Remontowej.- Nasz prezes Szafrański jest członkiem rady nadzorczej stoczni Nauta z Gdyni i doradcą - konsultantem prezesa Gryfii. Mamy wierzyć, że w takim układzie nie wyjdą żadne tajemnice handlowe naszej stoczni? Przedstawiciele załogi Morskiej Stoczni Remontowej zarzucają prezesowi firmy, że poświęca firmie zaledwie 2-3 dni, a przez resztę tygodnia pracuje na rzecz stoczni Gryfia. To jednak nie koniec: 19 marca na posiedzeniu rady nadzorczej Morskiej Stoczni Remontowej jej członkowie usłyszeli, że ich firma ma finansować projekty... stoczni Gryfia, zaciągając kredyt w wysokości kilkunastu milionów złotych. Gryfia wygrała dwa przetargi: na remont promu Karsibór (do przetargu stanęła też Morska Stocznia Remontowa i gdyńska Nauta) i budowę dwóch lodołamaczy od podstaw.{jathumbnail off}  

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter