Jeden z najbardziej niesławnych statków w historii żeglugi - dawny zbiornikowiec Exxon Valdez został sprzedany na złom. Statek obecnie nazywa się Oriental Nicety i w 2007 roku został przebudowany na rudowiec, stocznia złomowa zapłaciła za niego 16 mln $.
24 marca 1989 roku Exxon Valdez wszedł na skały w Zatoce Księcia Williama na Alasce powodując największy, do 2010 roku, rozlew ropy w historii Stanów Zjednoczonych. Większym od niego był dopiero wypływ ropy z uszkodzonego odwiertu Macondo do jakiego doszło w 2010 roku na Zatoce Meksykańskiej po eksplozji i zatonięciu platformy Deepwater Horizon. Rozlew doprowadził do zanieczyszczenia ok. 1 500 km wybrzeża i śmierci wielu ptaków, ssaków i innych organizmów. Trzyletnia operacja oczyszczania tego wybrzeża kosztowała 3,86 mld $, kolejne miliardy pochłonęły odszkodowania. M.in. w 2009 roku ExxonMobil wypłacił 470 mln $ (wraz z odsetkami wynoszącymi 507,5 mln $) lokalnym firmom i dodatkowo 900 mln $ mieszkańcom nadbrzeżnych osad. Dalsze roszczenia są ciągle możliwe.{jathumbnail off}
