53-metrowe jednostki będą wyposażone w wydajny i ekonomiczny napęd hybrydowy. Statki budowane są do obsługi podpisanego niedawno kontraktu z francuskim armatorem CGGVeritas, a ich zadaniem będzie obsługa statków sejsmicznych tego armatora. Główne zadania nowych serwisowców Bourbona to dostarczanie na jednostki sejsmiczne zaopatrzenia, ładunków, paliwa, wody itp., transport załóg, towarzyszenie statkowi sejsmicznemu w trakcie badań, jego ewentualne holowanie i poszukiwanie utraconych streamerów.
Siłownię statku będą stanowiły dwa główne silniki spalinowe, z mechaniczną transmisją mocy i dwa silniki elektryczne zasilane przez trzy spalinowe zespoły prądotwórcze. Moc na śruby będzie przekazywana poprzez dwie przekładnie - do każdej będzie podłączony jeden silnik spalinowy i jeden elektryczny. W trakcie „zwykłego” pływania będą używane silniki spalinowe, przekazujące swoją moc na przekładnie, w trakcie manewrów i prac przy obsługiwanym statku, moc na przekładnie będą generowały jedynie silniki elektryczne, a przy holowaniu, oba systemy jednocześnie.
