Stocznie, Statki
W niedzielę, 20 lutego 2011r., około godz. 13 dwa holowniki WUŻ Gdańsk - Taurus i Virtus oraz dwa WUŻ Gdynia - Heros i Centaur II wprowadziły do portu Gdynia holowaną z Gdańskiej Stoczni "Remontowej" SA półzanurzalną platformę wiertniczą Wilphoenix (ex Arctic II).


Fot. Piotr. B. Stareńczak / Nasze Morze
Zobacz pełną galerię >>

Platformę wprowadzono do wynajmowanego przez "Remontową" większego suchego doku byłej Stoczni Gdynia. Tym samym port Gdynia i tamtejsza stocznia po raz pierwszy gości jakąkolwiek platformę offshore.

Tymczasem na poniedziałek, 21 lutego, zaplanowano holowanie z gdańskiej redy do wewnętrznego portu Gdańsk kolejnej platformy, na obsługę której kontrakt zdobyła Gdańska Stocznia "Remontowa" SA. Jest to samopodnośna platforma serwisowa Atlantic Rotterdam, którą przyprowadziły (19 lutego) na Zatokę Gdańską holowniki offshore Bremer Hunter i Union Wrestler.

Po przybyciu Atlantic Rotterdam do Gdańska - po raz pierwszy w historii trójmiejskich portów - będą w nich jednocześnie obecne aż cztery platformy offshore - trzy w Gdańsku i jedna w Gdyni.

Taka liczba platform offshore jednocześnie obsługiwanych przez jedną stocznię remontową, to rzecz niespotykana dotąd nad Bałtykiem, a w Europie zdarzała się dotąd tylko w większych stoczniach wyspecjalizowanych w obsłudze jednostek offshore wokół Morza Północnego, takich, jak np. Keppel Verolme (dawniej Verolme Botlek) w Rotterdamie.

Zobacz pełną galerię >>{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter