Prywatna stocznia remontowa z Gdańska jest zatłoczona statkami. W państwowej spółce Gryfia przy nabrzeżach pustki. Szczecińska firma popadła w poważne problemy. Po odwołaniu jej prezesa przeprowadzono audyt i się okazało, że jest w gorszej sytuacji, niż przedstawiało to byłe kierownictwo, a zyski nie pochodziły z remontów, lecz kreatywnej księgowości.
Przez lata Gryfia jakoś trwała. Bo jak mówią w branży, remontówki to ponoć samograje, które choć w zimie mają mniej statków w dokach, to jakoś sobie radzą.
Teraz w Szczecinie ma być ostra restrukturyzacja. MS TFI, które jest właścicielem tej remontówki, na razie zapowiada współpracę w grupie Gryfia - Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu - Nauta w Gdyni. Czy będzie konsekwentne? Swoją grupę utworzyła też stocznia remontowa z Gdańska, co łatwiej pozwala jej wyjść na prostą po zapaści finansowej, jaką było zaciągnięcie kredytów z opcjami walutowymi.
Oby tylko Gryfia nie skończyła tych przekształceń jak jej sąsiadka - Stocznia Szczecińska. W końcu to 850 miejsc pracy.
Marek Klasa
{jathumbnail off}
Stocznie, Statki
Gryfia do remontu
24 stycznia 2011 |
Źródło:
