Stocznie, Statki

Z MEDIÓW

Norweskie towarzystwo klasyfikacyjne DNV zaprezentowało nowatorską koncepcję zbiornikowca VLCC nazwaną Triality. Główne założenia, to zmniejszenie emisji gazów poprzez zamianę tradycyjnego paliwa ciężkiego (HFO) na skroplony gaz ziemny (LNG). Według DNV to właśnie LNG jest okrętowym paliwem przyszłości i za 10 lat większość budowanych statków będzie mogło być zasilanych LNG. Ważnym elementem jest także nowy kształt kadłuba, w efekcie czego statek nie będzie potrzebował w ogóle zbiorników balastowych. Wyeliminowana zostanie także emisja z odpowietrzania zbiorników ładunkowych. Zaprojektowany według nowej koncepcji statek będzie emitował, w porównaniu z konwencjonalnym zbiornikowcem VLCC o 34% mniej CO2, o 80% mniej NOx i 95% SOx, używając o 25% miej energii. LNG w ilości niezbędnej do pokonania 25 000 Mm będzie przewożony w dwóch zbiornikach umieszczonych na pokładzie, przed nadbudówką. Główne silniki będą zasilane LNG i paliwem lekkim, podczas gdy agregaty pomocnicze będą wykorzystywały gazy z odpowietrzania zbiorników ładunkowych. DNV przewiduje, że do końca 2014 roku powstanie pierwszy statek bazujący na rozwiązaniach zaprezentowanej jednostki koncepcyjnej. alt{jathumbnail off}
 

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter