Fjord Line zamówił w stoczni Fosen należącej do Bergen Group dwa promy pasażersko – samochodowe w standardzie „cruise ferry”.
Pierwszy prom powinien być dostarczony w marcu 2012 roku, a drugi w październiku tego samego roku.
Nowe jednostki pozwolą Fjord Line zapewnić codzienne odejścia promów na lini łaczącej Bergen, Stavanger i Hirtshals.
Fjord Line od dłuższego czasu poszukiwał promu który tworzyłby parę z obecnie tam pływającym promem Bergenfjord, jednak nie udało się znaleźć takiej jednostki na rynku wtórnym.
Ostatecznie armator zdecydował się jednak na zamówienie pary nowych promów w stoczni.
Cenę jednej jednostki skalkulowano na ok. 103 mln Euro.
Każdy z nowych promów o długości 170 metrów będzie mógł zabrać na pokład do 1 500 pasażerów i do 600 samochodów osobowych, lub mniejszą ich ilość w kombinacji z samochodami ciężarowymi.
Kadłuby dla obydwu promów, na zlecenie norweskiej stoczni, zbuduje Stocznia Gdańska


{jathumbnail off}
Pierwszy prom powinien być dostarczony w marcu 2012 roku, a drugi w październiku tego samego roku.
Nowe jednostki pozwolą Fjord Line zapewnić codzienne odejścia promów na lini łaczącej Bergen, Stavanger i Hirtshals.
Fjord Line od dłuższego czasu poszukiwał promu który tworzyłby parę z obecnie tam pływającym promem Bergenfjord, jednak nie udało się znaleźć takiej jednostki na rynku wtórnym.
Ostatecznie armator zdecydował się jednak na zamówienie pary nowych promów w stoczni.
Cenę jednej jednostki skalkulowano na ok. 103 mln Euro.
Każdy z nowych promów o długości 170 metrów będzie mógł zabrać na pokład do 1 500 pasażerów i do 600 samochodów osobowych, lub mniejszą ich ilość w kombinacji z samochodami ciężarowymi.
Kadłuby dla obydwu promów, na zlecenie norweskiej stoczni, zbuduje Stocznia Gdańska

