Wärtsilä zdecydowała o drastycznej redukcji produkcji na rzecz przemysłu okrętowego w Europie i przeniesienie jej do Chin.
Do zamknięcia przeznaczono fabrykę śrub w Drunen i fabrykę podzespołów w Zwolle (obydwa zakłady w Holandii), oraz zakład w fińskiej Vaasa. Produkcja z tych zakładów będzie przeniesiona do Chin.
W 2010 roku Wärtsilä zaplanowała zwolnienie około 1 400 pracowników, w tym 570 z 1 561 pracujących w holenderskich zakładach koncernu.
Według szefa koncernu, Ole Johanssona, w ostatnim czasie nastąpiły szybkie i dramatyczne zmiany w światowym przemyśle okrętowym, z których wynika konieczność przeniesienia produkcji podzespołów w pobliże nowych centrów produkcji okrętowej, czyli przede wszystkim do Chin.
Na razie w Europie pozostaną zakłady produkujące silniki okrętowe w Vaasa i Trieście oraz biura konstrukcyjne.
{jathumbnail off}
Do zamknięcia przeznaczono fabrykę śrub w Drunen i fabrykę podzespołów w Zwolle (obydwa zakłady w Holandii), oraz zakład w fińskiej Vaasa. Produkcja z tych zakładów będzie przeniesiona do Chin.
W 2010 roku Wärtsilä zaplanowała zwolnienie około 1 400 pracowników, w tym 570 z 1 561 pracujących w holenderskich zakładach koncernu.
Według szefa koncernu, Ole Johanssona, w ostatnim czasie nastąpiły szybkie i dramatyczne zmiany w światowym przemyśle okrętowym, z których wynika konieczność przeniesienia produkcji podzespołów w pobliże nowych centrów produkcji okrętowej, czyli przede wszystkim do Chin.
Na razie w Europie pozostaną zakłady produkujące silniki okrętowe w Vaasa i Trieście oraz biura konstrukcyjne.
