Wielka Brytania ma szansę stać się europejskim centrum złomowania starych, „toksycznych” statków po tym jak brytyjska Agencja Środowiska wydała zezwolenie na takie działania.
W najbliższych dniach do Hartlepool zostanie przeholowany były francuski lotniskowiec Clemenceau którego złomowania wcześniej odmówiły stocznie złomowe w Indiach, Turcji i Grecji.
Dołączy on do cumujących tam od 2003 roku amerykańskich statków – pochodzących jeszcze z czasów II wojny światowej i przez wiele lat przetrzymywanych w stanie zakonserwowanym na amerykańskich kotwicowiskach.
Głównym problemem w złomowaniu tych statków są znaczące ilości azbestu użytego do ich budowy, jednak odpowiednie służby brytyjskie uspokajają, że przy zachowaniu obowiązujących procedur operacja „recyklingu” tych statków nie będzie stanowiła zagrożenia. Jednocześnie pozwoli to ograniczyć negatywny wpływ na środowisko prymitywnego złomowania statków jakie ma miejsce w krajach azjatyckich.
Oczekuje się, że uruchomienie centrum „recyklingu statków” w rejonie Hartlepool pozwoli utworzyć w tym regionie tysiące nowych miejsc pracy.
{jathumbnail off}
W najbliższych dniach do Hartlepool zostanie przeholowany były francuski lotniskowiec Clemenceau którego złomowania wcześniej odmówiły stocznie złomowe w Indiach, Turcji i Grecji.
Dołączy on do cumujących tam od 2003 roku amerykańskich statków – pochodzących jeszcze z czasów II wojny światowej i przez wiele lat przetrzymywanych w stanie zakonserwowanym na amerykańskich kotwicowiskach.
Głównym problemem w złomowaniu tych statków są znaczące ilości azbestu użytego do ich budowy, jednak odpowiednie służby brytyjskie uspokajają, że przy zachowaniu obowiązujących procedur operacja „recyklingu” tych statków nie będzie stanowiła zagrożenia. Jednocześnie pozwoli to ograniczyć negatywny wpływ na środowisko prymitywnego złomowania statków jakie ma miejsce w krajach azjatyckich.
Oczekuje się, że uruchomienie centrum „recyklingu statków” w rejonie Hartlepool pozwoli utworzyć w tym regionie tysiące nowych miejsc pracy.
