Rybołówstwo

W dniu 14 września minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej specjalnym obwieszczeniem poinformował, że na podobszarach 22-31 Morza Bałtyckiego wyczerpana została ogólna kwota połowowa łososia. Oznacza to, że połowy tej ryby do końca 2018 roku będą wstrzymane.

Podobszary 22-31 obejmują prawie całe Morze Bałtyckie. W 2018 roku unijne kraje mogły odłowić łącznie ponad 106 tysięcy sztuk łososia. Polska w tym roku mogła odłowić około 6 tysięcy sztuk. Dodatkowo w lipcu dołożono kolejne 1800 sztuk do odłowienia. Obecnie jednak po analizie dzienników połowowych okazało się, że ogólna kwota została wyczerpana i połowy wstrzymano.

Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że jednym z powodów takiej decyzji był fakt, że jednostki, które miały przydzielone chociażby po kilka sztuk łososia na rok prowadziły ciągłe połowy tej ryby. W dziennikach pojawiały się natomiast zapisy, że zamiast łososia odławiana jest troć wędrowna, której połowy są nielimitowane. 

Tekst i fot.: Hubert Bierndgarski

Komentarze   

+5 xxxxx
O cudownej przemianie łososia w troć wszyscy wiedzą od lat i nikt z tym nic nie robi i tak będzie nadal
20 wrzesień 2018 : 13:46 Jezus Chrystus Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 Karnicki od dawna wiedział o przekrętach Szwedów 2006 rok
"Dorszowe limity przekraczają nie tylko polscy rybacy. Według oficjalnych danych szwedzkiego urzędu ds. rybołówstwa, ich flota rybacka składa się z 1852 jednostek. Limit połowowy na dorsza, który w przypadku Szwecji jest niemal identyczny jak polski, dzielony jest między 531 kutrów. Co robi pozostałe 1300 szwedzkich załóg? Oficjalnie stoją w porcie i nie wypływają w morze.

- Doskonale wiemy, że tak nie jest, mamy stały kontakt ze szwedzkimi rybakami - mówi Grzegorz Hałubek. - Wszystkie ich kutry pływają i łowią. Te 531 jednostek dzieli między siebie cały limit, a pozostali mogą łowić, ile chcą - bo nikt ich nie kontroluje. Działają w całkowicie szarej strefie, nie prowadzą żadnych raportów. Nominalnie stoją w porcie.

- W każdym nadbałtyckim kraju dorszowe limity są przekraczane, najwięcej rzeczywiście w Polsce i Szwecji - przyznaje Zbigniew Karnicki. - Zupełnie nie wiadomo, jak sprawa wygląda w Rosji. Unia Europejska negocjuje z nią właśnie limity połowowe. " GW
20 wrzesień 2018 : 17:28 MIR mafia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Łotroć
Co tam łososie - dopóki troć wędrowna żyje, nie straszne limity na łososie!
21 wrzesień 2018 : 05:18 Opty Mista Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 SPROSTOWANIE
Przepraszam, a od kiedy to polscy rybacy przekraczają limity połowowe dorsza . W ubiegłym roku kwota wyłowienia dorsza była na poziomie ok. 50 proc.
21 wrzesień 2018 : 13:23 kolo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 12 lat temu
Historia sprzed 12 lat, co to ma wspólnego z dzisiejszą rzeczywistością? Hałubek też wtedy krzyczał, że dorsza pełno i trzeba go łowić jeszcze więcej.
21 wrzesień 2018 : 18:10 Dzisiaj Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Po co
Po co ta dezinformacja!? Co dorsz ma wspolnego z połowami łososia?! Wiadomo, że limit na łososia nie jest z gumy...
23 wrzesień 2018 : 13:10 On Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Hubert Tekściarz
Każdy tekst Huberta Tekściarza , który zawiera jakieś informacje , ale albo są one niepelne albo nieprawdziwe. Polska miała jeszcze dodatkowych 9 tysięcy sztuk łososi otrzymanych w drodze wymiany od Łotwy.
20 wrzesień 2018 : 17:31 smolt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 Hubert jest z Platformy podobnie jak "naukowcy"z MIRu
Bardzo im zależało żeby narobić kłopotów małym rybakom i udało się. Tylko jeden sprzedawczyk i donosiciel w Polsce ma takie układy w Unii aby beż żadnego dowodu podważać twarde dane z monitoringu rybołówstwa, żeby niszczyć polskie rybołówstwo. Od dawna już rybacy nazywają go 'Grabarzem polskiego rybołówstwa". Ta szara eminencja, która nigdy nie podpisała żadnego dokumentu, który by go obciążał nie przewidziała tylko jednego, że jego otwarta polityka paszowa doprowadzi całkowitego załamania ekosystemu Bałtyku i doprowadzi do ruiny nie tylko polskich małych rybaków, (którzy byli celem tego pana) a zniszczone zostanie całe bałtyckie rybołówstwo w innych krajach a tego ten średnio inteligentny człowiek nie przewidział.
21 wrzesień 2018 : 07:01 Trotka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Pan Hubert kłamie
Nie został wydany żaden formalny zakaz połowów, ani unijny ani polski.
21 wrzesień 2018 : 07:22 Pinokio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-17 Druga afer dzięki PISowi! ZNOWU!?
PISowi i im poplecznikom możemy podziękować za aferę dorszową z 2007 r. Ledwo co udało się zrobić po niej porządek, a tu proszę wybuchła kolejna. Co teraz? Przez nieudolność PiSowców nie będziemy łowić łososia przez trzy lata? Kiedy za to odpowiecie?
21 wrzesień 2018 : 07:58 Pomyśl Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 W 2007 roku też szara eminencja z MIRu załatwiła dorsz, nie PIS
" W świetle ustaleń politycznych podjętych podczas posiedzenia Rady Ministrów do Spraw Rolnictwa i Rybołówstwa krajów Wspólnoty z dnia 17-18 grudnia 2007 roku ustalono, że polskie statki złowiły w 2007 roku o 8 tysięcy ton więcej dorszy niż przyznana Polsce dopuszczalna kwota połowowa.

Na podstawie informacji otrzymanych z komisji wynika, że strona polska powinna wprowadzić do Europejskiego Systemu Wymiany Danych Rybackich dane, z których wynikałoby przełowienie ogólnej kwoty połowowej o wynegocjowane 8 tysięcy ton. Jednakże należy podkreślić, że z oficjalnych danych krajowego Systemu Informacji Rybołówstwa Morskiego wynika, że w 2007 roku statki pływające pod polską banderą złowiły 8581 ton dorszy z podobszarów 25-32."

https://www.portalmorski.pl/rybolowstwo/25604-nie-bylo-przelowienia-dorszy-w-2007-roku
21 wrzesień 2018 : 08:04 Imię Róży Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-11 Od PIS wszystko się zaczęło
To dzięki PISowcom wszystko się zaczęło. Dobrze wiesz jak było i nie ściemniaj. Ten PISowiec już dawno powinien siedzieć w pierdlu. A co drugi z kolegów stawia go na ołtarzyk. Jeszcze kiedyś przyjdzie sprawiedliwa władza, która rozliczy winnych krzywd w polskim rybołówstwie. Obym tego dożył.
21 wrzesień 2018 : 08:16 Pomyśl Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Menda z MIRU
Menda z MIRU już za Platformy szkoliła inspektorów w sprawie łososia, żeby to ich rękami wykończyć rybołówstwo łódkowe, wtedy się to nie udało to dogadał się z kolesiami z Brukseli teraz.
21 wrzesień 2018 : 16:19 Salmo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Trociarzom nie!
Bo chciałbyś, żeby inspektorzy nie potrafili odróżnić troci od łososia? W czyim interesie działasz? Kim jesteś? Bo na pewno nie uczciwym rybakiem!
21 wrzesień 2018 : 18:06 salar Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ohh
Uczciwym rybakiem Przy limicie 1-20 sztuk na rok? Nie ośmieszaj się. Niech inspektor albo mirowiec przeżyje z takiego limitu.
A ty kim jesteś? Uczciwym Polakiem?
22 wrzesień 2018 : 05:14 Ehh Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 ahh
Ty cwaniak ciebie to inspektor ma nie tykać a innych trzepać ile się da . To co wy wyprawiacie to już się w pole nie mieści . A te odszkodowania to pewnie dostaniesz za 20 sztuk uczciwy rybaku
22 wrzesień 2018 : 06:38 uhh Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Zmień zawód
To zmień zawód jeśli z tego który uprawisz uczciwie nie możesz zarobić na życie. Chyba, że wolisz być klamcą, klusownikiem i złodziejem w jednym. Jest PRAWO i trzeba go przestrzegać, jak tego nie robisz jesteś przestępca nie uczciwym człowiekiem. A Inspektor ma prawa strzec. Szczytem hipokryzji i załamania i upadku moralności tych co nazywają się rybakami, jest zarzucanie, że ktoś uczy inspektorów rozpoznawania ryb i przestrzegania prawa.
22 wrzesień 2018 : 06:54 UST_ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Zawód niedługo zmienisz ty.
Jak padnie rybołówstwo to pierwsi do zwolnienia pójdą inspektorzy, już my ci to załatwimy, mądralo powiatowa.
22 wrzesień 2018 : 18:22 Jacy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Zawód niedługo zmienisz ty.
Jak padnie rybołówstwo to pierwsi do zwolnienia pójdą inspektorzy, już my ci to załatwimy, mądralo powiatowa.
22 wrzesień 2018 : 18:25 Jacy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 cho. ci w d...
obys zdechl ktorejs nocy wracajac z 200 "trociami" bandyto. Obys sie wpierdo.. l na insoektorow i oby ci licencje zablokowali bo przez takich niedoru....ch ciemniakiw teraz hest postoj
24 wrzesień 2018 : 16:35 jacy scierwojadzie Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Kto?
Limity przynają inspektorzy, MIR czy może jednak Ministarstwo? Rybacy są jednak totalnie nieodouczeni w zakresie kompenetcji i odpowiedzielności instytucji zarządzających rybactwem. Mylą wsparcie naukowe z zarządzaniem oraz kontrolą i raportowaniem połowów. Nie wiedzą czym są i za co odpowiedają Ministerstwo, OIRMy, Centrum Monitorowania, Departament czy MIR.
23 wrzesień 2018 : 18:34 Salmonid Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Limity vs wynagrodzenia
Skoro Ci ciężko wyżyć z limitu 1-20 sztuk to na pewno zrozumiesz jak ciężko wyżyć za pensje inspektora 2.500
08 październik 2018 : 09:51 Kp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Szara eminencja z MIRu nienawidzi ministra Gróbarczyka.
Powszechnie wiadomo, że szara eminencja z MIRu nienawidzi ministra Gróbarczyka i małych rybaków, to dlatego zaplanował sobie od dawna ten numer z łososiem w Brukseli, żeby narobić przed wyborami kłopotów ministrowi a przy okazji odebrać rybakom ostatnią ekonomiczną rybę na Bałtyku. Bezwzględny, nienawistny typ, który z nienawiści poświęcił łódkowych rybaków.
21 wrzesień 2018 : 15:33 Taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-11 Wielu nienawidzi
Akurat Gróbarczyka nie poważa, a czasem i nienawidzi większość myślących, polskich rybaków. Za durne działania wykańczające polskie rybactwo i goebbelsowską propagandę, wmawiajacą nam, że jest inaczej. Polskie rybactwo wkrótce padnie, a jego grabarzem będzie właśnie Gróbarczyk. Niedouczonym ignorant, który jest kim jest tylko dzięki Brudzinskiemu.
22 wrzesień 2018 : 07:50 Rybak Polski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Foki nie pojedzą
Czyli w tym roku już foki łososi z sieci nie wyjedzą.

A takki kwik był że straszliwe straty w połowach, wszystko z sieci i haków wyżarte...Trzeba zabijać, strzelać do fok. A tu nagle yyyy, cały limit Panowie wyłowili, a jakże zyskownie. To teraz chociaż foki nie wyjedzą. Nie będzie strat i kłusownictwa.
21 wrzesień 2018 : 11:59 Majki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 foki
teraz foki zdechną z głodu bo te ofermy same nic nie złapią.
21 wrzesień 2018 : 12:43 ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 karnicki powtórzył numer z 2007 roku
Tylko wtedy lepiej mu poszło bo kołchoz wydał rozporządzenie a teraz się nie odważyli.
21 wrzesień 2018 : 19:41 Borg Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Re: Borg
Borg! Zamiast pisać takie kocopoły najpierw doczytaj. To p.cz. odpowiada za kontrolę wykorzystania kwoty połowowej. Jeżeli kwota została wyczerpana a p.cz. niepodejmuje działań to wtedy do sprawy wkracza KE i Parlament UE .
Poczytaj przepisy!
24 wrzesień 2018 : 17:47 On Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Podważenie 25 letnich danych połowowych.
Bezpodstawna i bezprawna próba podważenia danych z polskiego monitoringu rybackiego nie jest atakiem na polskich rybaków tylko na rząd premiera Morawieckiego, żeby go poróżnić z rybakami i wywołać w środowisku rybaków niepokoje. Najbardziej obrzydliwe w tym wszystkim jest, że Bruksela i jej krajowi donosiciele robią to doprowadzając do bankructwa rybaków i ich rodziny. Kto normalny uwierzy dziś w to, że Komisja Europejska, która nie interesowała się i nie prowadziła żadnych kontroli poza Polską , nie kontrolowała szczególnie połowów paszowych, nagle zainteresowała się kropkami na rybach łososiowatych w Polsce? Cel jest jasny i czytelny, uderzyć i zniszczyć PISowski rząd premiera Morawieckiej a z polskich rybaków zrobić przy okazji bankrutów. Jak ktoś ma inne zdanie to niech zobaczy co Bruksela wyprawie z polskim rządem jeśli chodzi o reformę sądownictwa również przy użyciu całej armii donosicieli i sprzedawczyków z Polski.
22 wrzesień 2018 : 07:12 Brukselska poityka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Wszyscy
Ale przecież wstrzymano całe połowy łososia, na całym Bałtyku! Nie tylko polskie i nigdzie nie stwierdzono, że to Polacy wylowili łososia! Czytać ze zrozumieniem! Na Bałtyku nikt nie może łowić dzisiaj łososia, cały Bałtyk zamknięty. A polski limit to tylko ułamek całej kwoty. Tu najwięcej po d... dostaną Szwedzi i Finowie.
22 wrzesień 2018 : 07:55 Baltyk@ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Nierawda
Bruksela chce zamknąć połowy łososia tylko w Polsce.
23 wrzesień 2018 : 06:49 Sabotaż Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ministerstwo
Nie Bruksela, tylko nasze, polskie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej!!
23 wrzesień 2018 : 18:41 G.H. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Re: Wszyscy
Krajową ustawę stosuje się wprost w danym kraju. Warszawa, dnia 17 września 2018 r.
Poz. 878
OBWIESZCZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 14 września 2018 r.
w sprawie wyczerpania ogólnej kwoty połowowej łososia określonej
dla podobszarów 22–31 Morza Bałtyckiego na 2018 r.
Na podstawie art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 19 grudnia 2014 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 514
i 650) ogłasza się, że ogólna kwota połowowa łososia określona dla podobszarów 22–312) Morza Bałtyckiego na 2018 r.
została wyczerpana.
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
24 wrzesień 2018 : 18:00 On Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 8 lat rządów Platformy poszło w piz....du.
Skoro obecna statystyka połowowa ryb łososiowatych jest wadliwa, to oznacza to, że Bruksela przymykała oko na statystykę sporządzaną przez platformianą komunę, która robiła taką samą statystykę przez całe 8 lat, zastanowiłeś się trochę nad tym srzedawczyku z MIRU?
22 wrzesień 2018 : 07:21 Ręce opadają! Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Do barana xxx
Przelowienia
22 wrzesień 2018 : 12:13 Rybak foka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 losos-łosoś
Tak samo jak inne ryby ale to dla ciebie jest za trudne do zrozumienia prostaku i chamie
22 wrzesień 2018 : 13:09 staryy rybak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 Idiota zmienił nazwe
Idź podpierdol kogoś bo tylko go umiesz prostaku
22 wrzesień 2018 : 15:11 Rybak foka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Uczciwego
Uczciwego nikt nikomu nie podp..., tylko czy tacy są w polskim rybactwie, gdzie wszyscy oszukują i każdy boi się konroli?
22 wrzesień 2018 : 20:59 UST_ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Profil dyrektor MIRU na fejsbuku, i wszystko jasne
https://www.facebook.com/iwona.psuty
22 wrzesień 2018 : 16:56 Zuckerberg Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Odp...
Od Pani Dyrektor to Ty się odp... bo mało kto robi tyle co ona i już nie raz rybaków ratowała przed durnymi pomysłami. W Zachodniopomorskim ma duży szacunek i uznanie u rybaków.
22 wrzesień 2018 : 21:02 Zachodniopomorski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Cały mir jest winny
Odpowiada za prowadzenie pozorowanych "badań", które miały odwrócić uwagę od prawdziwych przyczyn niszczenia morza, w Mirze są prawdziwi naukowcy, którzy rzetelnie prowadzą badania ale rybacy nawet nie wiedzą o ich istnieniu bo mafia specjalnie ich odsuwała od rybaków.
23 wrzesień 2018 : 08:09 Były Mirowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Kto z MIRU pisał Wałęsie takie interpelacje?
Interpelacja nr 6894

do ministra gospodarki morskiej

w sprawie przekraczania limitów połowu ryb przez polskich rybaków

Szanowny Panie Ministrze! Z ostatniego nieoficjalnego raportu unijnych ekspertów, przekazanego władzom wszystkich krajów nadbałtyckich, wynika, że polscy rybacy znacząco przekraczają limity połowu ryb oraz składają fałszywe deklaracje połowowe.

Obowiązkowe przestrzeganie limitów połowów jest częścią unijnej Wspólnej Polityki Rybołówstwa. Według raportu po kontroli 46 kutrów okazało się, że rybacy zaniżyli liczbę złowionych ryb o 48%. Wyniki te oficjalnie potwierdza Komisja Europejska, która nie ukrywa, że na takie naruszenie będzie musiała zareagować, a w przypadku potwierdzenia oszustwa - wszcząć postępowanie o naruszenie prawa, które może zakończyć się pozwem do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.


http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/42EE7FDE
23 wrzesień 2018 : 07:17 Angela Merkel Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 łosóś
Ludzie po co się kłócić niech MIR zbada te łososio-trocio hybrydy. W zezwoleniu specjalnym jest łosoś atlantycki a pewnie w Bałtyku jest ich tyle co morświnów.
23 wrzesień 2018 : 08:04 ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Pomysł dobry ale już nie dla MIRU
Tam nie ma naukowców tylko biznesmeni politycy, którym małe rybołówstwo jest wrzodem na dupie do likwidacji. Na trupie MIRU owszem, można budować rybacką naukę.
23 wrzesień 2018 : 10:19 Prosta prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Nie ma hybryd
Nasze badania jasno pokazują, że hybryd praktycznie nie ma. Jakieś 80-90% wszystkich ryb łososiowatych w Bałtyku pochodzi ze sztucznego tarła, gdzie nie mam mowy o mieszaniu gatunków. Wśród tych 10-20% z naturalnego tarła hybrydy stanowią ułamek. Złowienie mieszańca jest chyba trudniejsze niż trafienie 6 w totka. Tak samo, jak praktycznie każda ryba większa niż 5-6 kg na 95% jest łososiem. W kwesti łosoś - troć wszystko jest jasne i oczywiste dla każdego naukowca. Rozpoznawanie obu gatunków też jest proste, choć po zodbyciu pewnego doświadczenia, co zapewniają m.in. regularne szkolenia dla rybaków i inspektorów prowadzone przez wszystkie jednostki naukowe w Polsce. Niejasności są tylko tam gdzie są niejasne intencje i interesy. Taka jest niestety, brutalna prawda. Choć polskie rybołówsto łososiowe to mały ułamek polskiego rybołówstwa i rybołówstwa łososiowatch na Bałtyku.
23 wrzesień 2018 : 10:30 ZUT_ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Nasze to znaczy ?
Nasze to znaczy ,kogo ,badania tak jasno pokazują ,że nie ma hybryd ,kim jesteś ,że masz takie informacje ? dlaczego się boisz podać nazwisko i stopień naukowy ? Proszę poczytać opracowania profesora Skóry na ten temat ,dowiesz się ,że profesor ma akurat odmienne zdanie i w swoim opracowaniu naukowym i podaje inne liczby i procenty ,myślę ,że nie ma w Polsce a i w Europie naukowca ,który by zakwestionował dorobek naukowy prof. Skóry .
25 wrzesień 2018 : 17:13 Janek J-23 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Sam nie umie
A to już MIR trzeba zatrudniać do napisania tak prostego pytania? Przecież to dziecko z podstawówki napisze. A liczby są powszechnie dostępne w danych Ministerstwa.
23 wrzesień 2018 : 10:33 280 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Wałęsa najpierw podkablował rybaków a później ich bronił
Interpelacja nr 9235

do ministra gospodarki morskiej

w sprawie sytuacji w polskim rybołówstwie

Szanowny Panie Ministrze! Wprowadzenie przez Komisję Europejską zakazu połowu dorsza w wodach południowego Bałtyku (rozporządzenie nr 807/2007) postawiło polskie rybołówstwo bałtyckie w obliczu bankructwa. Komisja Europejska obarczyła zbiorową odpowiedzialnością całe środowisko rybackie. Nie przedstawiono dowodów o przekroczeniu przyznanego Polsce limitu połowu dorsza. Zmniejszenie limitów połowowych i zwiększony okres ochronny na dorsza znacznie nadwyrężyły sytuację ekonomiczną polskich rybaków.

Połowy dorsza są podstawowym źródłem dochodów dla rybaków i ich rodzin. Wprowadzenie przez Komisję Europejską zakazów połowów pozbawia tych ludzi środków do życia.

Posłowie Jarosław Wałęsa i Sławomir Rybicki

Warszawa, dnia 21 sierpnia 2007 r.
23 wrzesień 2018 : 11:03 INTER Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Cwierćinteligent z MIRu nie kumał jak kapował
Nie wiedział ciemniak, że łosoś jest jedynym parasolem ochronnym nad przestępcami z MIRu i ten ciumciak właśnie ten parasol zamknął.
23 wrzesień 2018 : 10:52 CBA Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-14 Brawo PiS - najpierw dorsz, teraz łosoś
Co jeszcze? Może teraz załatwicie nam zakaz połowu flądry? Wiedziałem, że PIS nic dobrego dla rybałki nie zrobi!
23 wrzesień 2018 : 11:41 UST___ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Posiedzenie Zespołu Doradczego w Słupsku
25 września 2018 roku w Urzędzie Morskim w Słupsku przy ul Sienkiewicza o godzinie 11.00 odbędzie się posiedzenie Zespołu Doradczego Rybołówstwa, Ministerstwo Gospodarki Morskiej oczekuje, że rybacy przestawią tam aktualne problemy branży rybackiej.
23 wrzesień 2018 : 11:41 Informacja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Nie wiesz o czym mówisz
Cytuję Prosta prawda:
Tam nie ma naukowców tylko biznesmeni politycy, którym małe rybołówstwo jest wrzodem na dupie do likwidacji. Na trupie MIRU owszem, można budować rybacką naukę.


Nie wiesz o czym mówisz. Zapraszam, przyjedź, spotkaj się z ludźmi, pogadaj, a zobaczysz i nie będziesz pisał bzdur. To Instytut otwarty każdy może przyjść, spotkać się z każym i porozmawiać. Zaproszenie otwarte.
23 wrzesień 2018 : 18:46 MIR Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Teraz już za późno na wizyty w MIRZE
Wasz czas się skończył. Zabierzcie tylko Karnickiemu komórkę, żeby już więcej gnoju rybakom nie robił.
23 wrzesień 2018 : 19:57 Ende Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-12 Zaczał
Raczej zaczął, bo ktoś musi teraz ratować d... obecnemu Ministerstu i Komitetowi.
23 wrzesień 2018 : 20:41 Grześ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Co mówili na spotkaniu w Słupsku?
Jakie decyzję zapadną po spotkaniu zespołu?
25 wrzesień 2018 : 18:43 Marcin1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 50% inspektorów do zwolnienia
Likwidacja MIRU, i bardzo dobrze
25 wrzesień 2018 : 21:04 Koniec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 PiS
Tak bo ich tak wielu jest, wami wszystkimi to skarbówka powinna się zająć i zobaczycie że obecna władza wam to zafunduje...
26 wrzesień 2018 : 17:38 PiS Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 a o tymczasowym
a o tymczasówce było coś mówione?
26 wrzesień 2018 : 06:52 kola Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Karnicki doprowadził do likwidacji MIRU
Pracownicy mogą mu podziękować.
26 wrzesień 2018 : 08:19 Nałuka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Bzdury
Nie pleć bzdur, bo tylko wprowadzasz zamieszanie.
26 wrzesień 2018 : 10:21 Grześ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Nie ma rybactwa bez MIRu
Akurat bzdury mające tylko wprowadzić zamieszanie wśród nieświadowmych rybaków. Prawda jest całkiem inna - w obecnych warunkach polskie rybactwo nie może istnieć bez MIRu. Ministerstwo musi mieć wsparcie naukowe, a je może zapewnić tylko i wyłącznie MIR . Były pomysły, że Szczecin może dać radę, ale dziś brak już tu ludzi i wiedzy i Minister o tym dobrze wie. A bez wsparcia naukowego rybactwo padnie błyskawicznie bo odetną nas od limitów połowowych, a Unia od razu wstrzyma dotacje. MIR bez rybaków da sobie radę (badania morza to duża nauka, za dużą kasę, a rybactwo to tylko jej ułamek, z badań morza tylko w Polsce żyją z 3 instytuty, a są jeszcze uniwerystety) ale rybactwo bez MIRu padnie od razu. Smutna i brutalna prawda, znana dobrze w Ministerstwie, szkoda, że nie wśród rybaków. Gróbarczyk już od jakiegoś czasu wie, że MIRu nic mu w Polsce nie zastąpi, a wsparcie naukowe MUSI mieć.
27 wrzesień 2018 : 20:00 ZUT Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Przcież Gróbarczyk nic nigdy od MIRu nie chciał
nawet nie był nigdy w MIRZe. MIR jest reliktem po komunie i to do tego bardzo kosztownym.
28 wrzesień 2018 : 07:44 Korbowy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Mało wiesz
Mało wiesz o tym jak działa rybactwo w Polsce, zwłaszcza jak działa Departament i całe Ministerstwo, skąd biorą się limity i dotacje. Bez wsparcia takiej instytucji jak MIR rybactwo w Europie nie może fukncjonować. A informacje między Ministsrestwem/Departamentem, a MIRem płyną ciągle, bez nich Ministerstwo nie jest w stanie zarządzać rybactwem. Rzecz oczywista.
28 wrzesień 2018 : 08:01 Sroka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Likwiidacja MIRu to bardzo dobry pomysł, teraz są warunki
http://gdansk.naszemiasto.pl/archiwum/ministerstwo-chce-zlikwidowac-mir-a-rzad-ministerstwo,1561444,art,t,id,tm.html
28 wrzesień 2018 : 11:01 Temida Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 I co ?
I co to zmieni? I co dalej?
28 wrzesień 2018 : 12:16 Wrona Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Oszuści odejdą , uczciwi przyjdą
Poza tym likwidacja MIRu nagłośni w całej Europie , kto jest winny braku badań i oszukiwania Brukseli.
28 wrzesień 2018 : 13:01 To zmieni Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Dokąd?
Dokąd ci uczciwi przyjdą? A dla Brukseli sprawa jest prosta - dla nich stroną jest państwo i minister odpowiedzialny. Wszelkie dane do Brukseli idą przez ministerstwo, a nie bezpośrednio z MIRu! I to ministerstwo ostatecznie za wszystko odpowiada, tym bardziej, że MIR jest instytutem zarządzanym właśnie przez ministerstwo.
28 wrzesień 2018 : 17:23 _Nic_ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Nie ma MIRU bez rybołówstwa
tak bym to ujął, dlatego będzie zlikwidowany tak jak MIR zlikwidował rybołówstwo, utrzymywanie instytucji, która wykończyła całe rybołówstwo na Bałtyku byłoby czystym frajerstwem, kara musi być szybka, dotkliwa i nieuchronna.
29 wrzesień 2018 : 08:14 Zbrodnia i kara. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Mylisz się
Mylisz się, MIR bez rybaków świetnie da sobie radę. Naukowców od badań morza wszędzie szukają, a MIR ma niezły zespół. Za to rybactwo bez MIRu nie może funkcjonować. I warto sobie przypomnieć kto w Polsce zarządza rybactwem - to jest Departament Rybołówstwa (w różnych Ministerstwach, obecnie u Gróbarczyka). Co ciekawe, Ministarstwa się zmieniają, Ministrowie się zmieniają, a w DR ciągle, od lat ci sami ludzie...
29 wrzesień 2018 : 08:31 Ocean Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 MIR zawsze zarządzał polskim rybołówstwem
Robiła to głównie szara eminencja Karnicki, ministrowie się zmieniali a Zbyszek cały czas doradzał i zarządzał zza węgła, wystarczy poczytać archiwalne mirowskie gazety, tam jest cała dokumentacja dla prokuratury, jedynym wyjątkiem jest rząd PISu, który odstawił Zbyszka na bocznicę, niestety za późno bo mafia zdążyła zniszczyć zasoby na całym Bałtyku.
29 wrzesień 2018 : 12:48 Szmir Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Wszechmocny
Wow, nie wiedziałam, że MIR jest aż tak wszechmogącą instytucją. "wykończyła całe rybołówstwo na Bałtyku" - och Ci idioci z innych krajów, dali się wykończyć MIRowi....
Niesamowite są drogi którymi chodzi ludzka wyobraźnia, karmiona niewiedzą i popędzana głupotą.
29 wrzesień 2018 : 08:33 MIRka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+31 W mirze mówili, żeby rybacy zmienili zawód
teraz sami zmienią zawód
26 wrzesień 2018 : 13:40 Zbynio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-14 Żartujesz
Dobry żart. Badania morza to kawał ważnej nauki, na która idzie masa kasy. MIR to świetny zespół oceanografów, biologów morza, chemików morza, hydrologów itd. z których każdy od razu znajdzie lepszą pracę.
27 wrzesień 2018 : 20:12 Ocean Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 do mirowców
To nie czekaj na ochłapy tylko znajdż tą lepszą pracę czekają tam na ciebie z otwartymi rękoma.cccchachachacha
29 wrzesień 2018 : 10:05 żart Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-13 Hahaaaa
To niech rybactwo funkcjonuje bez wsparcia naukowego, zobaczymy kto wtedy będzie bardziej hahahaa.
Pytanie podstawowe - skoro ten MIR jest nikomu niepotrzebny i jeszcze działa na szkodę, to kto i po co ładuje w niego kasę? Co zrobił PiS przez ostatnie 3 lata? Sam Gróbarczyk dalej ładuje kasę w MIR, po co? Może warto się zastanowić i odpowiedzieć sobie na to pytanie?
29 wrzesień 2018 : 15:48 PAN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Wsparcie naukowe jest potrzebne
ale nie z MIRU, przecież to zakończyło się upadkiem całego bałtyckiego rybołówstwa, nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.
30 wrzesień 2018 : 18:35 Prosto na temat. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Zalew Szczecińki - koniec
Koniec ryb i rybaków na Zalewie Szczecińskim: https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/40604-w-piatek-podpisanie-umowy-w-ramach-inwestycji-modernizacja-toru-wodnego-swinoujscie-szczecin
27 wrzesień 2018 : 20:09 TRB_STP_WOL_KRS Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 będą u was kopać
nie dajcie się. na wiślanym też będą kopać. koniec zalewów.
28 wrzesień 2018 : 09:46 piotr908 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 POSTOJOWE
Postój listopad- grudzień dla wszystkich 60 dni.
01 październik 2018 : 00:59 POMYSŁOWY DOBROMIR Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 jak coś wiesz
to powiedz konkretnie
01 październik 2018 : 13:18 ZŁYMIR Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Skąd
A skąd te konkrety? Komitet to ciągle to samo gadanie, bla, bla, bla i tak od trzech lat a żadne konkrety się nie dzieją. Panowie dobrze się bawią za naszą kasę, spotykają, gadają, a i popiją i tyle. Hałubek próbuje udawać mirowskiego naukowca, Wysoczanski jest za i przeciw, Wrona pilnuje stolka, a Minister też tylko ciągle gada i też nic. Zagadają nas, a w tym czasie rybactwo padnie.
02 październik 2018 : 10:12 Ustecki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Korekta
Cytuję Ustecki:
A skąd te konkrety? Komitet to ciągle to samo gadanie, bla, bla, bla i tak od trzech lat a żadne konkrety się nie dzieją. Panowie dobrze się bawią za naszą kasę, spotykają, gadają, a i popiją i tyle. Hałubek próbuje udawać mirowskiego naukowca, Wysoczanski jest za i przeciw, Wrona pilnuje stolka, a Minister też tylko ciągle gada i też nic. Zagadają nas, a w tym czasie rybactwo padnie.


Rybołówstwo nie rybactwo, rybactwo ro karpie i pstrągi, żaden rybak nigdy nie mówi rybactwo na rybołówstwo.
03 październik 2018 : 07:08 Miszczu Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Rybactwo
Rybactwo to:
1. rybołówstwo (morskie i śródlądowe, ryb i innych organizmów, czyli np. małży, krewetek, krabów, homarów itp)
2. zabiegi mające na celu utrzymanie zasobów organizmów wodnych (ryb, skorupiaków, mięczaków i pozostałych zwierząt) (czyli ochrona, zarybianie itd)
3. chów i hodowlę ryb oraz pozostałych organizmów wodnych (np. małży, krewetek, glonów) w wodach morskich i śródlądowych.

A Unia daje pieniądze na... RYBACTWO (a nie tylko rybołowstwo!!), mamy fundusz rybacki.
03 październik 2018 : 21:24 mgr inż rybak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 chów
Na kilometr czuć od Ciebie hodowcę czyli rolnika
04 październik 2018 : 04:42 staryy rybak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Wiedza
Człowieku, pomyśl zanim coś napiszesz. Ktoś bezinteresownie dzieli się z tobą wiedzą, podając podstawowe definicje, a Ty mu ubliżasz, bo nawet tak podstawowej wiedzy nie masz i jeszcze bronisz się przed prawdą i wiedzą. Próbujesz zaklinać rzeczywistość, a to nic nie zmieni. Na tej definicji rybactwa opiera się cały świat, tak tą dyscyplinę pojmuje Unia i polska administracja. To, że Ty uważasz inaczej niczego nie zmieni, bo definicja jest jedna i na niej opiera się świat w którym funkcjonujesz.
04 październik 2018 : 04:56 Karol. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 morze
Człowieku przepływaj 40 lat na morzu w ekstremalnych warunkach a potem niech ktoś Ciebie porówna z hodowcami to wtedy będziesz mógł powiedzieć że ktoś Ci ubliża
04 październik 2018 : 06:42 staryy rybak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 ??
O czym Ty mówisz? Nikt Ciebie z nikim nie porównuje i nie ubliża. Dostałeś informację o OFICJALNYM podziale działów gospodarki/nauki. Takie są definicje na których opiera się cała gospodarka i nauka na całym świecie i nie ma to nic wspólnego z Tobą i Twoim doświadczeniem na morzu. Rybołówstwo zawsze było jedną z dziedzin rybactwa i nie ma to nic wspólnego z rybakami, ich postrzeganiem świata i doświdczeniem na morzu.
04 październik 2018 : 08:04 Ichtiolog Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Mafia
Morscy rybacy to największa mafia w Polsce. W dupie mają wszystkie przepisy i dobrze wiedzą że są bezkarni bo nie ma ich kto kontrolować. Inspektorzy ich się boją. Wydoją Bałtyk do ostatniej rybki. Oby to stało się jak najszybciej. Tylko brak ryb może zakończyć tą barbarzyńską gospodarkę. Nawet teraz w okresie ochronnym troci trzepią ją niemiłosiernie w przybrzeżnej strefie Bałtyku zabijając ociekające ikrą tarlaki podążające na tarło. To już nie są rybacy a kłusownicy i zwykli złodzieje i jeszcze dostają dotacje z Uni na swój bandycki proceder.
03 październik 2018 : 19:26 Jerzy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Do Jerzego .
Jak my jesteśmy kłusownicy to kim są rządzący a ty jak tak to widzisz to zmień lekarza.
03 październik 2018 : 20:23 ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Kłusownicy
Kim by nie byli inni, nie zmienia to faktu, że duża część rybaków morskich jest, lub okresowo bywa kłusownikami, mającymy w d... okresy, wymiary i limity ochornne. Liczy się kasa i tylko kasa... Prawo i jego przestrzeganie mało kogo interesuje, a za zbrodnię przeciw rybakom uznaje się uczenie inspektorów rozróżniania troci od łososia (co napisano powyżej, a co jest symbolem kompletnej degeneracji tych ludzi, bo nie można ich nazwać rybakami).
03 październik 2018 : 21:29 UST_ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś