"Inseparable" to nowa kampania promocyjna Komisji Europejskiej, która ma przekonywać obywateli do kupowania, spożywania i sprzedawania takich ryb, które pochodzą ze zrównoważonych połowów. Kampanię, która swoim działaniem ma objąć całą Unię Europejską zainicjowała Maria Damanaki, europejska komisarz ds. gospodarki morskiej i rybołówstwa.
Kampania "Inseparable" przekonuje, że ryby są ważnym składnikiem codziennej diety i korzystnie wpływają na zdrowie. W ramach kampanii wśród obywateli Unii Europejskiej mają być promowane informacje na temat tego, "jak dokonując małych zmian w codziennym życiu można zapewnić rybołówstwu przetrwanie". Uruchomiona została specjalna strona internetowa kampanii, oprócz tego komisarz Damanaki ma przekonywać do unijnych racji podczas dwóch spotkań w Hamburgu i w Atenach.
Kampania zainicjowana przez Marię Damanaki wpisuje się w założenia ogłoszonej w grudniu 2013 r. reformy unijnej polityki rybołówstwa, która ma się przyczynić do bardziej zrównoważonego rybołówstwa. W myśl nowych przepisów rybacy będą musieli przestrzegać zrównoważonych kwot połowowych, czyli takich, które pozwalają na odtwarzanie się stad rybnych. Kraje Unii będą musiały wyznaczyć takie kwoty od 2015 r., a w określonych i wyjątkowych przypadkach - od 2020 r. Nowa WPR zawiera także nowe zasady dotyczące etykietowania, dzięki którym konsumenci mają być lepiej informowani o kupowanych rybach.
Więcej na temat nowej kampanii można znaleźć na stronie http://ec.europa.eu/fisheries/inseparable
Hubert Bierndgarski
http://www.portalmorski.pl/rybolowstwo/34685-paszowce-musza-zniknac-z-baltykuc8kud
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.