Prawo, polityka

Wielkie inwestycje, takie jak przekop kanału przez Mierzeję Wiślaną, to realizacja szansy, jaką daje nam życie w wolnym kraju, a z której rozliczą nas przyszłe pokolenia - mówił Andrzej Duda w niedzielę w Goździe (powiat radomski) podczas spotkania z mieszkańcami.

Żyjemy w wolnym kraju i to jest ogromna wartość, którą powinniśmy wykorzystać dla przyszłych pokoleń. Dla tych młodych, którzy za kilka, kilkanaście lat będą nas rozliczali z tego, co zrobiliśmy z tymi talentami, które Pan Bóg nam ofiarował, z tą wielką szansą, którą dla nas stworzył. Musimy ją wykorzystać – mówił Duda.

Dlatego też musimy zrealizować budowę kanału poprzez Mierzeję Wiślaną. To jest odległa stąd inwestycja, duża inwestycja (…) ale ona ma ogromne znaczenie dla tamtego regionu i ona ma ogromne znaczenie dla naszego państwa. Ma też znaczenie dla jego bezpieczeństwa. Każde szanujące się państwo by to zrobiło – i dlatego my to zrobimy – zapowiadał.

Centralny Port Komunikacyjny to kolejna wielka inwestycja, która przywołał prezydent Andrzej Duda. Inwestycja "której będziecie państwo, wierzę że z uśmiechem na twarzy, używali, że w przyszłości będziecie z niej korzystali: mogli pracować lub współpracować z podmiotami, które powstaną właśnie dlatego, że ten port komunikacyjny będzie tutaj, na środku naszego kraju. On jest nam potrzebny, abyśmy dokonali kolejnego skoku rozwojowego. Razem z nim pójdzie rozwój infrastruktury komunikacyjnej: 1800 km torów kolejowych – takiej inwestycji w Polsce nie było odkąd najstarsi górale pamiętają. Nie było – ale będzie” – powiedział Duda. Dodał, że kolejną wielką inwestycją jest program budowy 20 mostów za 2,5 mld zł. 

aszw/ amac/

+5 Inwestycje
Wiele razy na różnych portalach i forach zadawałem pytanie: Jaki wpływ na poprawę bezpieczeństwa Polski będzie miał przekop Mierzei ? I jak do tej pory nie doczekałem się logicznej odpowiedzi, bo te o możliwości operowania na Zalewie MW, to wsadzam od razu między bajki. To samo dotyczy CPK. Jeśli będzie miał możliwość obsługi 100 mln pasażerów, to co stanie się z międzynarodowymi portami lotniczymi np. w Gdańsku, Katowicach, Krakowie. Czy nie lepiej wesprzeć Okęcie rozbudową lotniska w Modlinie ? A w kwestii linii kolejowych rodzi się pytanie: Czy nie można rozbudować sieci szybkiej kolei bez budowy CPK ? Jak dla mnie wszystko to dziwnie wygląda, jakby było robione pod czyjeś widzimisię.
07 czerwiec 2020 : 17:29 peperon | Zgłoś
+1 ...
Bo jest robione pod widzimisię. Przekop to WUC ! Modlina nie można rozbudować bo tam siedzi PO. Można za to zburzyć nowe lotnisko w Radomiu i budować je od nowa bo jest "naskie" i bliżej o 100 km do Egiptu. Proste ?
07 czerwiec 2020 : 18:35 maciek2 | Zgłoś
+5 Bezpieczeństwo ...
Elbląg to nie Gdynia, czy Gdańsk lecz powinien być większym portem, a inne miejscowości dysponujące małymi przystaniami (takie jak Frombork) też mają swoje aspiracje . W sytuacji gdy mało obliczalna Rosja ma we władaniu Cieśninę Pilawską (jedyne połączenie z morzem portów wewnątrz Zalewu Wiślanego) sprawa wygląda jasno - powiedzą "NIET" dla ruchu obcych jednostek (to już miało miejsce) i co zrobimy ? Wtedy możemy tylko protestować (bezskutecznie bo zawsze jakiś powód się znajdzie). Nie wspominam tu o innych barierach takich, jak ta, że Zalew Wiślany po stronie rosyjskiej ma głębokość umożliwiającą żeglugę jednostkom o zanurzeniu do 2,0m, natomiast tor wodny na całej długości od wejścia na Kanał ą do Elbląga ma mieć głębokość aż 5,0 m. To również niewspółmiernie poszerza możliwości dla żeglugi, a tym samym bezpieczeństwo gospodarcze całego regionu elbląskiego i nie tylko. Chyba to wyjaśniłem?
07 czerwiec 2020 : 18:41 Edward D. | Zgłoś
+7 Cieśnina Pilawska to nie jedyne połączenie Zalew z Bałtykiem
Żeglarze korzystają z tzw. Pętli Żuławskiej płynąc m.in. Szkarpawą i Wisłą
07 czerwiec 2020 : 20:32 tomm | Zgłoś
+5 Ministerstwo PROPAGANDY
Newsy co 2 dni udowadniające, że białe jest czarne to najlepszy znak iż już tylko propaganda im została.

Niech się wierchuszka PIS zajmie przemysłem a nie kopaniem rowów bo z tego pozytku i siły Polsce nie przybędzie .
Tylko żeglarze i motorowodniacy wykorzystają ten przekop....

Miał PIS 5 lat dobrobytu i co zbudował ?

Nie ogarniają sprzątnięcia gnoju w stajniach Janowa Podlaskiego a biora się za kolejną wielomiliardową ,kontrowersyjną
inwestycję, której i tak zbudują tylko fragment.
Gdzie PROMY , Gdzie samochody elektryczne , elektrownie atomowe, Wykańczaprzemysł obronny kosztem Amerykanów...
Stocznia SMW nadal w zapaści...
07 czerwiec 2020 : 21:31 xyz | Zgłoś
0 Turystyka i rekreacja za 2mld
Statki na Bałtyku 6.5m gł więc cargo nie obsłuży Elbląga, nie wiem czy i jak barki mogą to robić? Tylko turystyka i żaglówki kajaki. Co do mariny tu pytanie o prym, póki co Ģórki Zach. się rozbudowały, co na zalewie? Pozostaje tylko honor za 2mld dostępu do zatoki.
08 czerwiec 2020 : 16:50 Stan | Zgłoś
-3 tor wodny....
Tor wodny 5.0 m głębokości (ok. 20 km) tylko do Elbląga a pozostałe porty (?!) dalej będą miały tylko "aspiracje".
09 czerwiec 2020 : 10:06 maciek2 | Zgłoś
0 Ciekawe
Głębokość toru wodnego w polskiej części zalewu również nie przekracza 2,0 metrów,to po pierwsze po drugie przekopywanie mierzei bo porciki typu Frombork też mają swoje aspiracje jest śmieszne.Po trzecie kto i po co miałby przypłynąć do Elbląga,który nie ma żadnej infrastruktury portowej ,kiedy po drodze są porty trójmiasta.Elbląg funkcjonuje tylko dzięki Kaliningradowi dokąd pływa kilka barek.
09 czerwiec 2020 : 19:00 zbych | Zgłoś
+4 Radom
Takie bajki opowiadane w drugim końcu Polski, zwłaszcza w powiecie Radom, faktycznie mogą trafić na podatny grunt ignorantów, miernych, ale wiernych...wyborców.
07 czerwiec 2020 : 20:04 Elbling | Zgłoś
+3 2 km rów i 20 mostów !!!
końcowka newsa fenomenalna
>kolejną wielką inwestycją jest program budowy 20 mostów za 2,5 mld zł.
Promy nie wyszły, Śmiglowce nie wyszły, atomowki nie wyszły ,
Wielki dorobek PIS po sobie jednak zostawi:
Przekop i 20 mostówi !!! i wierzę, dadzą radę....
07 czerwiec 2020 : 21:54 xyz | Zgłoś
-1 dramat
ale z tego portalu zrobiło się pisiorskie czytadło...
08 czerwiec 2020 : 06:14 czytelnik | Zgłoś
+2 Faktycznie dramat
Jak brak argumentów to trzeba obrażać.
10 czerwiec 2020 : 12:40 Krys | Zgłoś
-2 nolte
chyba trzeba się pożegnać z tym portalem.. za dużo tu złej polityki.. .
08 czerwiec 2020 : 06:52 nick | Zgłoś
+2 port
Edwardzie D. Gdy planuje się wielką i bardzo kosztowną państwową inwestycję, to najpierw trzeba pomyśleć ! Kanał Suski to przykład pośpiechu i bezmyślności, co wielokrotnie udowodniono na tym portalu. Przykłady takich działań:
Trwająca już 20 lat modernizacja 70 km toru wodnego do Szczecina, bo to w tym porcie, a nie w Świnoujściu, na przełomie wieków politycy wymyślili wielki terminal kontenerowy. Protesty, opnie fachowców zostały zniebylone przez rządowych ekspertów, którzy nie chcieli słuchać że kontenerowiec może być dłuższy niż 240m (dziś to 400m)a i załadować nie 4 tys. a kilka razy więcej kontenerów. Póki co tor jest pogłębiany jedynie o 2 m a nie do głębokości 14,5 jak zapisano w strategii rozwoju. To miliardy utopione w błocie.
Kolejny przykład to port zewnętrzny w Świnoujściu z tylko 1 nabrzeżem, do którego wchodzi statek raz na dwa tygodnie. Rząd zaplanował jeszcze 5 wielkich terminali i port centralny. Dla kogo? Tego nie wie nikt .
08 czerwiec 2020 : 07:52 Andy | Zgłoś
-1 Defetyzm
Nie wiem skąd masz takie wiadomości odnośnie LNG Świnoujście, są nie prawdziwe, gazowiec przybywa raz na tydzień.
Siejesz defetyzm. Pewnie znasz powiedzenie "nie od razu Kraków zbudowano".
10 czerwiec 2020 : 12:01 Krys | Zgłoś
+3 W drogę
Drodzy forumowicze, Ci co pytacie po co to wszystko kopać i budować. Proszę pojeździć sobie po rejonach przemysłowych Europy i wyciągnąć wnioski samemu. Zapewniam, że lepsze to niż wytapianie tłuszczu na plaży w Egipcie popijając mdłym koktailem...
08 czerwiec 2020 : 11:34 XXL | Zgłoś
+4 RODO
Mnie zawsze trafia szlag, gdy pomyślę sobie że te ciężkie dziesiątki miliardów zamiast topić w cepeka i w "szprychy" można ZAINWESTOWAĆ w rozwój sieci kolejowej w CAŁYM kraju. By bez problemu przejechać się ze Szczecina do Radomia bądź z pipidówki pod Radomiem do owego Radomia.
08 czerwiec 2020 : 13:26 Tomaszsz | Zgłoś
0 Propaganda
Krys. Nie wiem skąd masz takie wiadomości odnośnie LNG Świnoujście, są nieprawdziwe. W 2020 roku było 16 dostaw a tygodni aż 23. Rzecz nie dotyczy JEDNAK dostaw gazu a zbudowania portu zewnętrznego z tylko 1 nabrzeżem. Pierwszy projekt przewidywał budowę pirsu przeładunkowego i wyspowe falochrony osłonowe. Ta typowa konfiguracja terminala lng nie spotkała się z aprobatą polityków. No bo jak nazwać coś imieniem Wielkiego Polityka co w ich pojęciu portem nie jest. Powstał więc port zewnętrzny , kosztowny na tyle, że zabrakło kasy na nabrzeźe awaryjne o które występował UMS.
10 czerwiec 2020 : 20:21 Andy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter