Prawo, polityka

W najbliższy czwartek na posiedzeniu Sejmu RP odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o inwestycjach w zakresie budowy drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.

Zadaniem specjalnej ustawy jest usprawnienie procesu realizacji inwestycji. Zgodnie z założeniami, kanał ma być wybudowany do 2022 roku. Dokument uwzględnia specyfikę inwestycji w drogi wodne oraz specyfikę inwestora, którym będzie Urząd Morski w Gdyni.

Realizacja inwestycji umożliwi swobodny i nieograniczony dostęp jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Ponadto budowa drogi wodnej będzie szansą na rozwój gospodarczy regionu.

rel (MGMiŻŚ)

Komentarze   

0 Zaraz potem
Już nie mogę doczekać się kolejnej super specustawy o wykonaniu dostępu do morza dla portu Radom
25 styczeń 2017 : 13:30 Stary Stary Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 mrzonki
a co ma Marynarka Wojenna do roboty na Zalewie, czasy bitwy pod Oliwą minęły
25 styczeń 2017 : 18:13 kaszub Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 żeby nie tracić czasu
Póki co w/w pytanie można wyslać do Kaliningradu.
26 styczeń 2017 : 05:49 von zadon Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 głębokości awenów
von zadon - przejrzyj batygrafię Pregoły i Zalewu a później zabieraj głos, chyba że mówimy o produktach stoczni MW zlokalizowanej w Radomiu
26 styczeń 2017 : 07:31 kaszub Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1