Prawo, polityka

To może być szansa na odbudowę przemysłu stoczniowego, ale wiąże się z tym ryzyko finansowe - tak o koncepcji przejęcia byłych terenów Stoczni Szczecińskiej przez Stocznię Remontową Gryfia mówią zachodniopomorscy politycy.

Taki plan przedstawił w tym tygodniu wiceminister obrony narodowej, Bartosz Kownacki. W niedzielę o jego słuszności przekonywał w "Kawiarence politycznej" Radia Szczecin Michał Jach z Prawa i Sprawiedliwości. - Gryfia znajduje się w Polskiej Grupie Zbrojeniowej. Kontrakty z wojska to jedyny sposób, który może uratować tę stocznię - stwierdził Jach.

- Pomysł obciążony jest dużym ryzykiem finansowym - uważa Jarosław Rzepa z Polskiego Stronnictwa Ludowego. - To rynek i prawidła gospodarcze powinny regulować pewne rozwiązania i nie chciałbym, żebyśmy stworzyli coś, do czego wszyscy jako Polacy będziemy musieli dokładać.

Zdaniem Andrzeja Niedzielskiego z Platformy Obywatelskiej trudno przewidzieć skutki przejęcia przez Stocznię Remontową terenów dawnej stoczni. - Gospodarkę musi regulować rynek, bo znowu to będą administracyjne posunięcia i one jak każde takie posunięcia mają swoje plusy i minusy, ale przyszłość jest dalej niewiadomą - uważa Niedzielski.

Przeciwko przejęciu terenów jest Krzysztof Rudzki z Ruchu Narodowego. - Budowa statków powinna być prowadzona w Polsce przez specjalistów, a nie polityków. Gwarancję tego da Szczeciński Park Przemysłowy, a nie Stocznia Remontowa Gryfia wzmocniona przez członków zarządu zaangażowanych politycznie - podkreślił Rudzki.

Karolina Beyer z Nowoczesnej uważa, że konsolidacja nie przyniesie korzyści. - Potęgę przewagi konkurencyjnej możemy budować na zasadzie specjalizacji i to w wąskim zakresie. Jeżeli ta procedura miałaby stworzyć jakiś wielki moloch, wydaje mi się to niemożliwe - dodała Beyer.

Decyzji czy Gryfia przejmie Szczeciński Park Przemysłowy, czyli tereny byłej stoczni, jeszcze nie ma. Zarząd Stoczni Remontowej prowadzi rozmowy z Towarzystwem Finansowym Silesia, które zarządza terenami. 

+2 Oto
Skutki polityki ms tfi Mars , przejęli tereny stoczni Gryfia i tam nie ma miejsca na nowoczesne hale , bo 4,5h gruntu przy 1,5 km nabrzeży daje coś około 35mb szerokości terenu od krawędzi nabrzeża .
Jak tu remontować i mieć z tego zyski jak swój były teren trzeba dzierżawić za gruba kasę? Niedługo kończy się pierwsza 10 letnia umowa o dzierżawę terenu przy doku 5 i co dalej? Bmo już narzeka na syf jaki powoduje remont statków na doku , do tego dojazdy pracowników po terenie ,, poważnej,, fabryki już nie wspomnę o drodze z mostu do stoczni , czy już promy na gryfię stoją?
Takze wynika z tego że przejęcie terenów spółki silesią to jest być albo nie być dla gryfii.
Na pewno Szczecin nie wyobraża sobie przeniesienia do Świnoujskiej części bo to afront dla nich , tam przynajmniej uratowali swoje tereny produkcyjne i mają jeszcze szansę na rozwój tylko brakuje miejsca na dok 5 i odpowiedniego nabrzeza do niego.
Ale jest możliwość rozbudowy jak Mars odda tereny zielone tj 20 h gruntu.
09 maj 2016 : 09:17 Filip z | Zgłoś
+3 Na początek tak musi być
Jak inaczej uruchomić Stocznię ? Obowiązują certyfikaty, pozwolenia itp. Gryfia większość tych tematów posiada, bo jest w ruchu.Zawiązane Konsorcjum Firm , to jest dobry pomysł na tworzenie swoistego HOLDINGU. Po co było szkodzić panu PIOTROWSKIEMU ? Dzisiaj tych problemów ,by nie było !
09 maj 2016 : 19:36 Antoni | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter