Wszystkie 95 kontenerów, które wypadły za burtę statku kontenerowego Mississippi przy nabrzeżu G w porcie Long Beach, zostało odzyskanych, co potwierdziły służby medialne Portu Long Beach w komunikacie prasowym w piątek 26 września.
Wstępne szacunki dotyczące liczby kontenerów, które wypadły za burtę, wzrosły w stosunku do pierwotnych szacunków. Kilka godzin po incydencie poinformowano o ponad 60 kontenerach, jednak jak się okazało część ładunku od razu zatonęła w portowym basenie.
Akcję wydobycia ostatniego z kontenerów zakończono w piątek około godziny 15:28 czasu lokalnego, co oznaczało zakończenie całej akcji ratowniczej.
Ostatnie działania ratownicze obejmowały m.in. użycie sonaru i zdalnie sterowanych pojazdów do lokalizacji zanurzonych kontenerów oraz wykorzystanie zespołów nurków do zbadania dna rzeki Missisipi i pomocy w wydobyciu kontenerów wokół statku. Konieczna była również zmiana pozycji statku przy pomocy holowników i łodzi pilotowych oraz operatorów lin, aby uzyskać dostęp do kontenerów uwięzionych pod dnem statku.
Straż Przybrzeżna Stanów Zjednoczonych i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu nadal prowadzą dochodzenie w sprawie przyczyny wypadku. Zdarzenie nie spowodowało żadnych obrażeń, a skutki wypadku nie miały wpływu na inne terminale ani operacje portowe, przekazano.
Do zdarzenia doszło 9 września br. w porcie Long Beach w Kalifornii. Jak wówczas poinformowano, tuż przed godziną 9.00 rano czasu miejscowego ze statku Mississippi spadły dziesiątki kontenerów, gdy cumował on przy terminalu kontenerowym Pier G.
Przedstawiciele portu w Long Beach poinformowali, że kontenerowiec przypłynął z Chin i był w pełni załadowany towarami, od obuwia, przez odzież, po elektronikę, przeznaczonymi do wielu sklepów w całych Stanach Zjednoczonych, takich jak Costco, Target, Walmart i małe sklepy rodzinne. Część towarów wypadła z kontenerów i unosi się na wodzie.
Poinformowano także, że po wpłynięciu statku do portu i rozpoczęciu przez załogę odpinania pasów mocujących kontenery, zaczęły one spadać do wody, wywołując efekt domina.
Moment wypadku uchwyciły portowe kamery oraz kamera zainstalowana na cumującym przy sąsiednim nabrzeżu statku.
LEW (Źródło: Port of Long Beach)
