Porty, logistyka

Port Gdynia konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako jeden z kluczowych ośrodków przeładunków produktów rolno-spożywczych w regionie Morza Bałtyckiego. Otwarcie, w piątek 23 maja br. inwestycji HES Gdynia – Magazynu nr 32 zlokalizowanego na Nabrzeżu Śląskim niewątpliwie umocni ten potencjał.

Wielkość przeładunków agro w 2024 roku osiągnęła poziom 5,6 mln ton, co stanowi ponad 50 proc. wszystkich przeładunków agro polskich portów i jednocześnie odpowiada za około 20 proc. łącznych przeładunków na Bałtyku.

Dla Portu Gdynia oznacza to dalsze budowanie pozycji rynkowej w strategicznej dla polskiej gospodarki grupie ładunkowej. Dla krajowych producentów i eksporterów produktów rolnych – bardziej efektywną i przewidywalną logistykę. Nowy magazyn oraz towarzyszące mu silosy odpowiadają na rosnące potrzeby rynku, zabezpieczając ciągłość łańcuchów dostaw oraz zapewniając elastyczność operacyjną terminala – informują przedstawiciele Portu Gdynia.

Rozbudowa zaplecza HES Gdynia to inwestycja o charakterze długoterminowym – zarówno w kontekście infrastrukturalnym, jak i gospodarczym. Projekt wpisuje się w szerszą strategię rozwoju Portu Gdynia jako nowoczesnego, zintegrowanego węzła logistycznego o wysokim stopniu specjalizacji.

Co istotne, inwestycja została zrealizowana w czasie niestabilności gospodarczej i geopolitycznej, co dodatkowo podkreśla determinację inwestora i siłę lokalnego ekosystemu gospodarczego – podkreślono.

Nowy obiekt stanowi ważny etap rozwoju operacyjnego portu i całego sektora agro. Infrastruktura zwiększa pojemność składową o blisko 80 tys. ton, a tym samym pozwala na wzrost zdolności przeładunkowej w tym segmencie nawet o 30 proc.

LEW/rel (Źródło: Port Gdynia), Fot. T. Urbaniak / Port Gdynia

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7274 3.8028
EUR 4.2455 4.3313
CHF 4.5232 4.6146
GBP 5.0395 5.1413